Dijital Konser Serisi
Berlin Filarmoni Orkestrası

Konser

2 Kasım 2013 / 20:45

Pera Müzesi, Goethe-Institut Istanbul ve Berlin Filarmoni Orkestrası’nın işbirliğiyle, Dijital Konser Serisinin ikinci etkinliğini 2 Kasım Cumartesi günü saat 20:45’te gerçekleştirecek.

Konser programında Robert Schumann’ın Senfoni No. 1 ve Senfoni No. 4 ile Sergei Prokofiev’in Keman konçertosu seslendirilecek. Sir Simon Rattle şefliğinde düzenlenen konsere solist olarak ünlü keman virtüözü Daishin Kashimoto katılıyor.

Konser öncesi saat 20:45’te Sabri Tuluğ Tırpan seslendirilecek eser üzerine kısa bir sunuş yapacak.

Pera Müzesi, Ekim 2013 – Haziran 2014 döneminde Goethe-Institut Istanbul ve Berlin Filarmoni Orkestrası’nın işbirliğiyle, dünyanın ilk sanal konser salonu Dijital Konser Salonu’nun (Digital Concert Hall) sunduğu canlı yayın programından ayda bir kez müzikseverlere eşsiz konserler sunmaya devam edecek.

Serinin üçüncü konseri ise 6 Aralık 2013 Cuma günü.

Konserler ücretsizdir; yerler sınırlıdır ve numaralı değildir.

Konser programı:

20:45     Sabri Tuluğ Tırpan, Sunuş
21:00     Canlı Yayın, Konser
Robert Schumann
Senfoni No. 4, Re Minör (1841, İlk versiyon)     

Sergei Prokofiev
Keman Konçertosu No. 1, Re Majör
Daishin Kashimoto, Keman 

Robert Schumann
Senfoni No. 1, Si bemol Majör

Gece Yarısı Hikâyeleri: Retro Rüyalar Oteli <br> Doğu Yücel

Gece Yarısı Hikâyeleri: Retro Rüyalar Oteli
Doğu Yücel

Benden beklemiyordu bunu. Ben de o gün o anda evlilik kararı alacağımızı beklemiyordum. Birden bire ama tamamen de günümüze uygun olup bitti her şey. Evlilik fikri aynı anda aklımızdan geçmiş, aynı anda gülümsemiş, aynı anda gözümüzü kapatıp aynı anda gözümüzü açmıştık. 

Viyana'dan Dönüş

Viyana'dan Dönüş

Józef Brandt, 17. yüzyıl Polonya’sına büyük ilgi duymuştur. En sevdiği temalar arasında savaş sahnelerinin yanı sıra muharebenin öncesi ve sonrasını ele alan gündelik yaşam sahneleri bulunmaktadır. 

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.