Çehov’un Motifleri

  • 7 Şubat 2016 / 14.00
  • 19 Şubat 2016 / 20.00

Yönetmen: Kira Muratova
Oyuncular: Sergey Bekhterev, Nina Ruslanova, Natalya Buzko
Rusya, Ukrayna, 2002, 120’, siyah-beyaz
Rusça; Türkçe altyazıyla

Çehov’un Motifleri, yazarın iki yapıtından, Tatiana Repina adlı oyundan ve Zor İnsanlar adlı öyküden yola çıkıyor; bu büyüleyici diptiğin iki parçasının ortak noktası karakterler, yüzeysel olarak bakıldığında başka bir ortaklıkları pek yok. Filmin başında genç bir adam, borç almak için küçük köyüne dönüyor, bu istek onu babasıyla sert bir şekilde karşı karşıya getiriyor. Yıllardır acı çeken annenin (ve eş) elinden yalnızca izlemek geliyor. Kira Muratova bu kuşaklar arası çatışmanın duygusal sancısını güçlü bir biçimde yakalıyor, çok sayıda meseleyi ve önyargıyı ortaya çıkarıyor. Oğul evden kaçtıktan sonra, köyün Ortodoks kilisesindeki nikah törenine giriyor. Damat şişman bir opera şarkıcısı, gelin ve ailesiyse Rusya’nın yeni zenginlerinin grotesk birer örneği. Burada asıl olay belki de alaycılık değil, Muratova’nın bütün töreni çok özenli bir şekilde yansıtması, izleyiciye bu karakterleri yargılayacak rahat bir mesafe tanımaması ve bizi filmin dünyasının içine sokması.

Gökyüzü Işıldıyor <br/>Çehov’a Övgü

Köpekli Kadın

Gökyüzü Işıldıyor <br/>Çehov’a Övgü

Vanya Dayı

Gökyüzü Işıldıyor <br/>Çehov’a Övgü

Otomatik Piyano için Bitmemiş Parça

Gökyüzü Işıldıyor <br/>Çehov’a Övgü

Av Kazası

Gökyüzü Işıldıyor <br/>Çehov’a Övgü

42. Sokakta Vanya

Gökyüzü Işıldıyor <br/>Çehov’a Övgü

Çehov’un Motifleri

Gökyüzü Işıldıyor <br/>Çehov’a Övgü

Altıncı Koğuş

Gökyüzü Işıldıyor <br/>Çehov’a Övgü

Kış Uykusu

Çehov’un Motifleri

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni, 1990’larda, kimlik inşası meselesine odaklanmaya başladı. Yala ve Sabunla isimli yapıtını, klasik heykel geleneğine uygun olarak, doğrudan kendi bedeninden aldığı kalıptan yola çıkarak yaptı. Bu büstleri sıra dışı kılan ise, sabun ve çikolata gibi tüketim maddelerinden yapılmış olmaları.

Bir Yük Arabası ve Bir İşgal Evi  <br>  Liliana Maresca

Bir Yük Arabası ve Bir İşgal Evi
Liliana Maresca

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

Deniz Sefası

Deniz Sefası

Deniz hamamından plaja geçiş ise bir devrim niteliğindeydi. Rus ihtilalinde ülkelerinden kaçan Beyaz Ruslar, İstanbul’da pek çok dönüşüme neden olmuşlardı, bunlardan en önemlisi de halkın denizle buluşmasına vesile olan plaj alışkanlıklarıydı. 1920’lerden itibaren deniz hamamları evrilerek yerlerini yavaş yavaş kadın ve erkeğin beraber denize girebildiği plajlara bıraktı. Bu blog yazımızda İstanbul’un plajlarını ve onların özelliklerini ele alıyoruz.