Söyleşi
13 Ocak 2016 / 19:00
Deniz Artun’un "Çıplaklık Tercüme Edilebilir mi?" başlıklı konuşması, dinleyenleri, "Üryan, Çıplak, Nü" sergisinde yer alan kimi köşetaşı eserler ile Fransız resim tarihinin efsaneleşmiş çıplaklarını ilişkilendirmeye davet ediyor. Ressamlar, resimler, yapılış tarihleri, malzemeleri, modelleri ve pozları arasındaki bu ilişkileri keşfetmek, Osmanlı İmparatorluğu'nun son yılları ve Cumhuriyet'in ilk yıllarında, Paris'in Türkiye'de sanatın modernleşmesinde oynadığı temel rolü ortaya çıkarıyor. Bu merkezin muhtelif sanat kurumlarından toplanan tohumların İstanbul'da ve Anadolu'da yeşermesi konusundaki umutları, çıplaklar aracılığı ile yeniden düşünmek, bu çıplaklara bakışımızı da değiştiriyor.
Deniz Artun hakkında
1998’de Ortadoğu Teknik Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nden mezun oldu. New York Üniversitesi’nde, kültür tarihi alanında yüksek lisansını tamamladı ve bu sırada Fransa’nın kültürel tarihi üzerine yoğunlaştı. New York’tayken Museum of Modern Art’ın (MoMA) Resim ve Heykel Bölümü’nde çalıştı. 2000 yılında Paris’te, École des Hautes Études en Sciences Sociales’de (EHESS) başladığı kültürel antropoloji doktorasına başladı; doktora tezi kapsamında, 1850-1950 yılları arasında Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye’den Fransa’ya giden sanatçılar üzerine çalıştı. Bu çalışmalarını İletişim Yayınları'ndan çıkan "Paris'ten Modernlik Tercümeleri" başlıklı kitabında topladı. 2001 yılından bu yana Ankara Galeri Nev’i yönetiyor.
Konuşma dili Türkçe olacaktır.
Etkinlik indirimli müze bileti (10 TL) ile izlenebilir. Pera Müzesi Dostları’na ücretsizdir. Rezervasyon gereklidir. Söyleşiye katılmak için resepsiyon@peramuzesi.org.tr e-posta adresinden veya (0)212 334 99 24 numaralı telefondan rezervasyon yaptırabilirsiniz.
Süreli Sergi
Üryan, Çıplak, Nü sergisi, yüzyıl başında gizli saklı ve tek tük, Cumhuriyet dönemindeyse yoğun olarak üretilen nü resimlerin izini sürerken, Osmanlı’dan Cumhuriyet’e uzanan zihniyet dönüşümünün sanata yansıyan yönlerini bugünün penceresinden göstermeyi amaçladı.
Sergi hakkında daha fazla bilgi için tıklayınız.
Janine Antoni, 1990’larda, kimlik inşası meselesine odaklanmaya başladı. Yala ve Sabunla isimli yapıtını, klasik heykel geleneğine uygun olarak, doğrudan kendi bedeninden aldığı kalıptan yola çıkarak yaptı. Bu büstleri sıra dışı kılan ise, sabun ve çikolata gibi tüketim maddelerinden yapılmış olmaları.
Kedilerin Eski Mısır’da ilk kez evcilleştirilmelerinin üzerinden binlerce yıl geçmiş olsa da çekicilikleri giderek artıyor. Dünyanın dört bir yanında çeşitli şehir efsaneleri yüzyıllardır alıp başını gitmekte: Avrupa’nın birkaç farklı bölgesinde, hamile bir kadının bir kediyi tutması ya da onu kucağında oturtması sakıncalı görülüyordu.
Salı - Cumartesi 10.00 - 19.00
Cuma 10.00 - 22.00
Pazar 12.00 - 18.00
Müze Pazartesi
günü kapalıdır.
Çarşamba günleri öğrenciler müzeyi
ücretsiz ziyaret edebilir.
Tam: 200 TL
İndirimli: 100 TL
Grup: 150 TL (toplu 10 bilet ve üstü)