Elektronik Köprüler
Gürültü Nosyonu ve Dominick Fernow’un Sanatsal Üretimi

Çevrimiçi Konuşma ve Performans

14 Temmuz 2021 / 19.00

Pera Müzesi “Elektronik Köprüler” başlıklı konuşma ve performans serisiyle, elektronik müziğin etkileşime geçtiği diğer alanları keşfe devam ediyor!

İstanbul’da kurulan müzik kolektifi AEVOM iş birliğiyle hayat geçirilen “Elektronik Köprüler”, teknoloji, edebiyat, sinema, çevre, psikoloji, sosyoloji, bilgisayar oyunları, politika, kentsel dönüşüm, doğa ve felsefe gibi elektronik müziğin beslendiği ve etkileşime geçtiği farklı mesele ve alanları odağına alıyor.

Serinin son etkinliğinde Ümit Üret konuşması ve performansında noise müziğe odaklanacak. Kompozisyonel süreçlerde müzik dışı tınıları/sonoriteleri yükseldikçe gürültü nosyonu da yükselmeye, kendini yer bulmaya başladı. Farklı teknikler ve duyuş açılarının gelişmesiyle yorumlamanın skalası genişledi ve ses alanından çıkarak edebiyat, felsefe, sosyoloji gibi diğer alanlara da sıçradı. Ümit Üret, konuşmasında ses alanından bir değerlendirmeye yoğunlaşacak ve noise müziğin tarihsel gelişimini, dinleyenlerce değerlendirilmesini çevresel ve bireysel ölçekte konu edecek. Nesne ve özne odaklı yaklaşımın bahsi geçen yorumlamaya getirdiği yeni yollar değişimi daha iyi anlayabilmek için yardımcı unsurlar olacak. Hospital Productions plak şirketi ve kurucusu Dominik Fernow’un (Prurient) sanatsal pratiğine bu bilgiler ışığında odaklanırken, Fernow ve plak şirketinin noise müziğe getirdiği yeni soluğu etik ve estetik açıdan değerlendirmeye alacak.


Pera Müzesi Youtube kanalında gerçekleşecek konuşma Türkçedir.


Ümit Üret, 1987 yılında Ankara’da doğdu ve ilk-orta-lise eğitimini TED Ankara Koleji’nde tamamladı. Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarında yarı zamanlı keman ve gitar eğitimi gördü. Lisans eğitimini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzikoloji bölümünde tamamladı. Açık Alan, ppqqmm, A.I.D gibi oluşumlar bünyesinde yer alıyor. AidZine’da yazıları yayınlandı. Ortaklarıyla beraber Radyo Modyan’da bankpank adlı programı sürdürüyor.

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

 Dünya çapında yankı bulan film üzerine Andrey Tarkovski, Parajanov’u “bir dahi” olarak nitelendirirken Michelangelo Antonioni ise “çarpıcı, mükemmel bir güzellik” olarak tanımladığı filme ilişkin, “Bana kalırsa Parajanov, dünyanın en iyi yönetmenlerinden biri” değerlendirmesinde bulundu. Filmin müziklerini besteleyen ve bu vesileyle yeni, müzikal bir dil icat eden Ermeni besteci Tigran Mansurian ise, Sayat-Nova’yı “evrensel bir öneme sahip, olağanüstü bir olay” olarak tanımladı.

Biçimsel Arayışlar

Biçimsel Arayışlar

Anadolu’nun halk sanatlarından yansıyan görsel birikime yönelik yoğun ilgisiyle tanıdığımız Eyüboğlu’nun bu erken dönem nü’lerinde görülen renkli dekoratif unsurlar, ünlü Fransız ressam Henri Matisse’e duyduğu ilgiyle de beslenen bir Batı-Doğu sentezi arayışını hissettirir.

Gerçekler Acıtır!   Küratör Anlatıyor: Günümüz İmgeleri

Gerçekler Acıtır! Küratör Anlatıyor: Günümüz İmgeleri

Saraybosna Güzel Sanatlar Akademisi öğrencilerinin eserlerinin önemli bir bölümü sosyo-politik, ekonomik ve kültürel çağdaş gerçeklerin çoğunlukla acı verici yönleriyle uğraşıyor, bu konuda bir farkındalık yaratıyor, bize sesleniyor, bizi uyarıyor, tartışma yaratıp bize yeni yorumlar sunuyor.