Raqs Media Collective & Alistair Hicks
“Olay Boşluğu Şekillendirdi”

Söyleşi

14 Aralık 2018 / 18:30

Pera Müzesi’nin düzenlediği “Zaman Değişmeli” sergisinde Escapement (2009), Tekrar-koş (2013), İmparatorun Eski Elbiseleri İçin Maket (2016) ve Hollowgram (2017) işleriyle yer alan sanatçı topluluğu Raqs Media Collective, sergi kapsamında son dönemde üzerinde çalıştıkları kavramlar ve projeler üzerine bir konuşma gerçekleştiriyor. Konuşmanın ardından serginin küratörü Alistair Hicks ile sergide irdelenen konular tartışmaya açılıyor. 

Raqs Media Collective hakkında
Raqs Media Collective (Monica Narula, Jeebesh Bagchi ve Shuddhabrata Sengupta), çalışmalarında kendi buyrukları “kinetik temaşa” ile biçim ve metodoloji olarak yerinde duramayan, fakat kullandığı alt yöntemler açısından yoğun bir gidişatı takip ediyor. Topluluk, güncel sanatın yanı sıra kitap editörlüğü ve sergi küratörlüğü yapıyor ve durumlar sahneye koyuyor; mimar, bilgisayar programcısı, yazar, küratör ve tiyatro yönetmenleriyle iş birliği yaparak film üretiyor. 2001 yılında Delhi’de bulunan Centre for the Study of Developing Societies (Gelişmekte Olan Toplum Çalışmaları Merkezi)’de Sarai adlı disiplinler arası inkübasyon merkezini kurarak Hindistan güncel kültüründe derin etki yaratan süreçler başlattılar. Raqs Media Collective, Pera Müzesi’nde 2017 yılında Çiftdüşün Çiftgörü sergisinde de yer almıştı. MACBA’da devam eden In the Open or in Stealth’in küratörlüğünü üstlenen Raqs’ın son dönemde katıldığı solo sergiler arasında Not Yet at Ease (Firstsite, Colchester), Twilight Language (Whitworth Gallery, Manchester), It’s possible because it’s possible (MUAC, Mexico City) ve With an Untimely Calendar (National Gallery of Modern Art, New Delhi) bulunuyor.

Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleştirilecek etkinlik ücretsizdir. Yerler sınırlıdır, rezervasyon alınmamaktadır. Etkinlik dili İngilizcedir, simültane tercüme yapılacaktır.

Süreli Sergi

Zaman Değişmeli

Zaman Değişmeli sergisi, jeopolitik bağlamda kontrol altında tutulan zaman algımızı sorguladı. Sergide yer alan üç sanatçı, bugün pek çok sistem tarafından dayatılan çizgisel zaman anlayışına alışılagelmişin dışında bir bakış sundu.

Zaman Değişmeli

Jean-Michel Basquiat Bana Bak!

Jean-Michel Basquiat Bana Bak!

New York sokaklarında hicivli graffitilerinin belirlemeye başladığı 1977’den 1988’deki zamansız ölümüne kadar Jean-Michel Basquiat neo-ekspresyonizm çizgisinde son derece etkili yapıtlar üretti. Bütün çalışmalarında olduğu gibi, şematik fırça darbeleriyle yapılmış bu kara maske de sanat, edebiyat, popüler kültür ve Karayip geleneğine birçok gönderme barındırıyor.

Mangala Oyunu

Mangala Oyunu

Doğu’ya özgü giysileri içindeki bu üç figür, egzotik bir manzara önünde nargile içip mangala oynarken görülüyor. 1739 tarihli kraliyet koleksiyonları envanterleri, bu grubun üyelerini sarayın haremağası Matthias ve iki odalık olarak tanımlıyor.

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.