Yazar-Editör Sohbetleri
Ercan Kesal ile Yenal Bilgici

Konuşma

30 Ocak 2025 / 18.00

Pera Müzesi ve Atlas Publishing Lab iş birliğiyle düzenlenen Yazar-Editör Sohbetleri, 2025’in ilk konuşmasında, Cebimdeki Ekmek Kırıntıları (2022) ve İsim Şehir Film Roman (2024) adlı iki nehir söyleşi kitabına imza atan Ercan Kesal ve Yenal Bilgici'yi ağırlıyor.

Etkinlikte, edebi bir tür olarak nehir söyleşiye yakından bakma fırsatı sunulurken gazeteci Yenal Bilgici’nin soruları ile hekim, oyuncu, yazar ve senarist Ercan Kesal’in hayatı ve yanıtları ele alınıyor.

“Gerçek evimiz neresidir? Hikâyemizi en iyi kim anlatır? Geçmiş bizim için bir pişmanlıklar ülkesi midir, yoksa yeniden başlamak için bir imkân mıdır? Zamanla hesabımız ne zaman başlar, nerede biter? Çocukluğumuzdaki gökyüzü biz büyüyünce nereye gider? Bir insan diğerine ne zaman gerçekten bir şey söyler? Bir yazarla okuru arasında kurulan köprüden kimler/neler gelir geçer?  Yenal Bilgici sordu, Ercan Kesal tüm içtenliği ve duruluğuyla cevapladı…”

(İsim Şehir Film Roman, arka kapak)

Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleşecek etkinlik ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır. Etkinlik dili Türkçedir. 

Ercan Kesal Hakkında
Ercan Kesal, 1959 Avanos / Nevşehir doğumlu. 1984’de Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden mezun oldu. Uzun yıllar Ankara, Keskin, Bala ve köylerinde sağlık ocağı hekimliği yaptı. Serbest hekimliğe başladığı yıllarda uygulamalı psikoloji ve sosyal antropoloji eğitimleri aldı. İlk şiir ve yazıları, tıp fakültesi öğrencisiyken, İzmir’de çıkan Dönem dergisinde yayımlandı. Mecburi hizmet yıllarında Son Reçete dergisinde söyleşiler yaptı, yazılar yazdı. 

1990 yılından sonra geldiği İstanbul’da, Era Yayınları’nın kurucularından oldu. Şizofrengi’de yazdı. Radikal ve BirGün gazetelerinde hikâyeleri ve denemeleri

yayımlandı. Senaryolar yazdı. Uzak filmindeki rolüyle başlayan sinema serüveni daha sonra birçok filmde oyuncu ve senarist olarak devam etti.

İletişim Yayınları’ndan 2013’te Peri Gazozu, 2015’te Nasipse Adayız, 2016’da Cin Aynası ve 2017’de Bozkırda Bir Gece Yarısı (Behnan Shabbir’in çizgileriyle) adlı kitapları yayımlandı. Söyleşileri 2017’de Aslında… adıyla kitaplaştı. Nuri Bilge Ceylan’ın Bir Zamanlar Anadolu’da filminin hikâyesini anlatan Evvel Zaman’ın yeni basımı da 2018’de İletişim Yayınları’ndan çıktı. 2018’de yine İletişim Yayınları’ndan çıkan Kendi Işığında Yanan Adam kitabında, Metin Erksan’a dair hatıra ve izlenimlerini anlattı. 2017’de Ayrıntı Yayınları tarafından yayımlanmış Zamanın İzinde isimli bir kitabı da vardır (Enis Rıza’yla birlikte). Yönetmenliğini yaptığı Fındıktan Sonra belgeseli ve Nasipse Adayız isimli bir sinema filmi vardır. Yenal Bilgici'yle yaptığı iki nehir söyleşi kitabı Cebimdeki Ekmek Kırıntıları (2022) ve İsim Şehir Film Roman (2024) adlarıyla Kronik Kitap tarafından yayımlandı.

Yenal Bilgici Hakkında
Yenal Bilgici, gazeteci. 1979 İskenderun doğumlu. Siyaset bilimi eğitimi aldı. 2000 yılında gazeteciliğe başladı. Nokta, Aktüel, Newsweek, GQ Türkiye, Habertürk ve Hürriyet’te çalıştı; yazılı ve görsel birçok başka mecrada yazdı çizdi anlattı. Siyaset, kültür, tarih üzerine röportajlar yaptı, yapmaya devam ediyor. 2022 Ocak’ında Türkiye’de son dönemde yaşananları hakikat-sonrası çerçevesinde ele aldığı Memlekette Tuhaf Zamanlar - Hakikat Sonrasıyla Geçen İki Binli Yıllarımız isimli eseri Doğan Kitap’tan yayımlandı.

2019’da tarihçi İlber Ortaylı ile Bir Ömür Nasıl Yaşanır isimli, büyük ilgi gören bir nehir röportaj kitabı yayımladı, bu kitabı 2022 Şubat’ında yine Ortaylı ile söyleştiği İnsan Geleceğini Nasıl Kurar takip etti. Ercan Kesal’le yaptığı iki nehir söyleşi kitabı Cebimdeki Ekmek Kırıntıları (2022), İsim Şehir Film Roman (2024) ve Vedat Milor’le yaptığı nehir söyleşi kitabı Yeni Dünya Yeni Kurallar (2024) Kronik Kitap tarafından yayımlandı.

Her hafta Gazete Duvar’da yazıyor. Özellikle Avrupa gündemini takip etmeyi, toplum ve teknolojinin kesişiminden türeyen yeni dünya üzerine düşünmeyi, edebiyatı ve bir de bloglarında “Eski Usul” ve “Tuhaf Zamanlar” yazmayı seviyor.

Kartpostal Çıplakları

Kartpostal Çıplakları

Çıplaklığın seyirlik halleri, Osmanlı’nın dünyasına resimlerden önce kartpostallarda ulaşır. 1890’lardan itibaren ve özellikle 1910’larda, II. Meşrutiyet’in ilanından sonraki yıllara rastlayan dönemde elden ele, kentten kente dolaştığı anlaşılmaktadır.

Marcel Duchamp’ın Bisiklet Tekerleği

Marcel Duchamp’ın Bisiklet Tekerleği

1998 yılında Ben Jakober ve Yannick Vu, Marcel Duchamp’ın Roue de Bicyclette adlı eserinin bir yeniden-yapımını gerçekleştirdiler. Duchamp’ın ilk “ready-made” eseri olarak kabul edilen Roue de Bicyclette, bisiklet tekerleği ve mutfak taburesinin, amacı olmayan bir makineye dönüştürülmesi. 

Birbirini anlamak mümkün mü? <br>  Berlinde De Bruyckere

Birbirini anlamak mümkün mü?
Berlinde De Bruyckere

İki insan figüründen oluşan heykelde, figürler sanki aralarında fısıldaşıyormuş gibi, birbirine dolanmış ya da iyice eğilmiş halde, başlarından aşağı sarkan çiçek desenli bir battaniyenin altında dikilmektedir.