Çizgi Hikayeler: Yaratıcı Yazma

Öğretmenler

  • 15 Şubat 2022 / 19.30

Bu atölye çalışmasında farklı disiplinlerdeki öğretmenlerle, öğrencilere farklı bakış açıları kazandıracak, yaratıcı düşünmeyi arttıracak ve öğrencileri motive edecek yaratıcı yazma etkinliklerini keşfedeceğiz. Öğretmenlerle, sergide yer alan eserler hakkında bilgi ediniyor, çizgi romanlardan ilhamla yaratıcı yazma çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Atölyede önce “Yaratıcı yazma çalışması neden önemli?”, “Yaratıcı yazma öğretilebilir mi?”, “Derste nasıl kullanabiliriz?” sorularını katılımcılarla birlikte cevaplıyoruz. Ardından farklı yaratıcı yazma etkinliklerini deneyimliyoruz. Atölyenin sonunda katılımcılarla, sınıfta öğrencileriyle uygulayabilecekleri etkinlik fikirleri üzerine bilgi paylaşımı yapıyoruz.

İlişkili Sergi: “İstanbul’da Bu Ne Bizantinizm!”: Popüler Kültürde Bizans

Malzemeler
Kağıt
Kalem 

Eğitmen: Eva Büyüksimkeşyan
Kontenjan: 50 kişi
Süre: 90 dakika  

“İstanbul’da Bu Ne Bizantinizm!”: Popüler Kültürde Bizans sergisine yönelik Öğretmen Rehber Kitapçığı'na ulaşmak için tıklayınız.

Etkinlik sonunda katılımcılara e-posta aracılığıyla katılımcı belgesi gönderilecektir. Zoom Meeting uygulaması üzerinden gerçekleşecek etkinlikte, rehber eşliğinde yapılan çevrimiçi sergi turundan sonra, sergiye yönelik atölye çalışması yapılacaktır.
Katılımcıları görmek ve kişiye özgü yönergeler verebilmek amacıyla kameranızın ve mikrofonunuzun açık olması gerekmektedir. Kayıt olan her katılımcı bunu kabul etmiş sayılır.
Etkinlik ücretsizdir, rezervasyon gerekmektedir.

Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

Eva Büyüksimkeşyan Hakkında

Dream2Edu (Düşünce Dükkanı)’nın kurucusu olan Eva Büyüksimkeşyan, 1989 Marmara Üniversitesi İngiliz Dili ve Eğitimi bölümünden mezun oldu. Halen Bilgi Üniversitesi Hazırlık Bölümünde çalışıyor. 2009’dan bu yana teknolojiyi hem sınıfında etkin bir biçimde kullanıyor, hem de teknolojinin derslere entegrasyonu hakkında yapılan çeşitli yurt içi ve yurt dışı konferans ve workshoplara konuşmacı olarak katılıyor. 2010 yılında meslek yaşamında yeni bir kapı aralayıp, öğretmen eğitmeni olmak için BritishSide, Yorkshire’da English Language Training ve daha sonra Sabancı Üniversitesi’nin düzenlediği SLTEP kurslarına katıldı. İngilizce dil eğitimi, dijital araçların sınıfta kullanımlarını anlattığı 2009’dan bu yana düzenli güncellediği A Journey in TEFL (www.evasimkesyan.com) isimli bir bloğu var.

Kontenjanımız dolmuştur, ilginize teşekkür ederiz.

yükleniyor.. Yükleniyor...
yükleniyor... Yükleniyor...
yükleniyor.... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Nesnelerin Hafızası

Nesnelerin Hafızası

Hediyelik eşyaların kültürel tarihini ele aldığı kitabında Rolf Potts bu tür nesnelerin kişisel hikâyelerle anlam kazandığından bahseder: Nesneler sakladıkları hikâyelerle hatıralara dönüşür. Hatıraları dünyayı değerlendirmek için değil, kendi hikâyemizi anlatmak için toplarız.

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.