Ekolojik Ayak İzim

Okul Grupları
Ortaokul

Yüz Yüze

Bir kumsalda ya da ormanda yürüdüğümüzde ardımızda bıraktığımız en belirgin iz nedir? Daha önce ekolojik ayak izi, su ayak izi ve karbon ayak izi kavramlarını duymuş muydun? 17. İstanbul Bienali’nin sürdürülebilirlik, iklim değişikliği, ekoloji ve insanın doğal çevre üzerindeki etkisi temalarından yola çıktığımız bu atölyede gezegen üzerindeki etkimizi ölçmek için kullanılan ekolojik ayak izimiz ve bu izi küçültme yöntemleri üzerine sohbet ediyoruz. Resim kağıtlarımızı, katlama tekniği kullanarak hareketli hale getiriyor, ekolojik ayak izin kavramını akılda kalıcı bir şekilde görselleştiriyoruz.

Malzemeler
Resim kağıdı
Renkli boyalar

İlişkili Sergi: 17. İstanbul Bienali

Hafta İçi Çevrimiçi Öğrenme Programı
Perşembe, Cuma
10:00-10:30
10:45-11:15
11:30-12:00 

Çevrimiçi Rehberli Tur ve Atölye Çalışması bedelsizdir.  En az 10 en fazla 60 kişilik grupların oluşması ve rezervasyon gereklidir. Rezervasyonun onaylanmasının ardından atölye linki sadece kayıtta kullanılan e-posta adresine iletilmektedir.

​​Etkinlik sonunda katılımcılara e-posta aracılığıyla katılımcı belgesi gönderilecektir.

Zoom Meeting uygulaması üzerinden gerçekleşecek etkinlikte, rehber eşliğinde yapılan çevrimiçi sergi turundan sonra, sergiye yönelik atölye çalışması yapılacaktır. Atölyede kullanılacak malzemeler katılımcının kendisi tarafından temin edilecektir.

Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

yükleniyor.. Yükleniyor...
yükleniyor... Yükleniyor...
yükleniyor.... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor . Yükleniyor...
yükleniyor .. Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Kuyunun Yanında

Kuyunun Yanında

Tadeusz Ajdukiewicz Doğu’yu, 1877’de, Władysław Branicki’yle birlikte çıktığı Suriye, Mısır, Türkiye ve Kırım turunda keşfetti. Bu deneyim onda derin bir etki yarattı, yaşamının sonuna kadar da Doğulu temaları kullanmayı sürdürdü. 

Mangala Oyunu

Mangala Oyunu

Doğu’ya özgü giysileri içindeki bu üç figür, egzotik bir manzara önünde nargile içip mangala oynarken görülüyor. 1739 tarihli kraliyet koleksiyonları envanterleri, bu grubun üyelerini sarayın haremağası Matthias ve iki odalık olarak tanımlıyor.

Padişahın Emriyle

Padişahın Emriyle

Resimde Żmurko bir harem odasının egzotik imgesini, parlayan kumaşlar, saçılmış mücevherlerle birlikte sunuyor, burayı “padişahın emriyle” öldürülmüş bir odalığın heykeli andıran güzel bedeni için bir dekor olarak kullanıyor.