İstanbul’u Fotoğraflamak

Pera Yetişkin

  • 9 Nisan 2023 / 15.00

Zamane İstanbulları sergisinde “takip, peşine düşme, rastlantı, takılma ve başka türlü bakma; hatta şehirden kaçma ya da şehre direnme hissi veren” fotoğrafları sergilenen Ekin Özbiçer ve Erdem Varol ile birlikte, İstanbul’un farklı yüzlerini keşfediyoruz! Bu atölyede katılımcılar, eserleri sanatçılarıyla birlikte inceliyor ve İstanbul’u pek de alışık olmadık bakışlar üzerinden yeniden okuyor. İnteraktif sergi turunun ardından gerçekleşecek bu kolektif çalışmada katılımcılar, kentle kurdukları ilişki ve kentin her birinin gözünde hem farklılaşan hem benzeşen görsel hikayelerini yorumlarken bir kenti “görmenin” farklı biçimleri üzerine düşünme fırsatı buluyor.

Malzeme: Katılımcıların atölye çalışmasında kullanılmak üzere çektikleri İstanbul fotoğraflarını ogrenme@peramuzesi.org.tr adresine göndermeleri ya da yanlarında getirmeleri rica edilir.

İlişkili Sergi: Zamane İstanbulları

Yaş grubu: 18 yaş ve üzeri
Kontenjan: 20 kişi
Süre: 120 dakika
Atölye katılım bedeli: 150 TL
Öğrenciler için atölye katılım bedeli: 75 TL

Etkinlik Pera Müzesi’nde (yüz yüze) gerçekleşecektir.
Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

Ekin Özbiçer Hakkında
Fotoğrafçı. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde seramik eğitimi alırken fotoğraf asistanlığına başladı. Fotoğraf ve video çalışmalarında, insanlar ve sosyal dokular arasındaki ilişkileri, mimariyi de özneleştirerek gerçekçi bir bakışla yansıtmaya çalışıyor. Moda fotoğrafçılığı ve editoryal fotoğrafçılık da yapan sanatçı İstanbul’da yaşıyor.

Erdem Varol Hakkında
Fotoğrafçı. Hemen her gün fotoğraf çekerek, yazarak ve çizerek hayatta kalıyor. Basılı yayınlara özel bir ilgisi olan sanatçı, 2017'den bu yana dört sanatçı kitabı yayımladı ve fotoğrafları iki kolektif sanatçı kitabında yer aldı. İstanbul’da yürüyor ve üretiyor.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Motiflerin Hatırlattıkları

Motiflerin Hatırlattıkları

İslam sanatlarında öne çıkan motifler, taşıdıkları sembolik anlamlarla bugünkü üretimleri şekillendirmeye devam ediyor. Kütahya çinilerinde görülen bitkisel bezemeler ve geometrik desenler hem vazo, sürahi gibi seramik objelerde hem de mimari süslemelerde kullanılıyor.

Nesnelerin Hafızası

Nesnelerin Hafızası

Hediyelik eşyaların kültürel tarihini ele aldığı kitabında Rolf Potts bu tür nesnelerin kişisel hikâyelerle anlam kazandığından bahseder: Nesneler sakladıkları hikâyelerle hatıralara dönüşür. Hatıraları dünyayı değerlendirmek için değil, kendi hikâyemizi anlatmak için toplarız.

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.