Kentin Sesleri: Kolektif Harita Yapımı

Pera Yetişkin

  • 16 Nisan 2023 / 14.00

İlhamını, Zamane İstanbulları sergisi sanatçılarından Ekin Özbiçer’in İstanbul sokaklarında karşılaştığı sesler ve müziklerin de eşlik ettiği “Oto-oryantalizm” adlı video yerleştirmesinden alan bu atölyede katılımcılar, ses ve görsel hafıza üzerine düşünürken şehrin hafızasını sesin soyut yapısıyla birlikte yorumluyor. Beste Kopuz ve Arek Qadrra yürütücülüğünde gerçekleşecek atölyede, üstünde farklı direktifler yazan kart desteleri ile Pera Müzesi’ni, “müzenin ve kentin farklı seslerini” dinleyerek gezecek katılımcılar, atölyeye döndüklerinde hafıza, ses, hikaye, fotografik imge gibi kavramlar çerçevesinde  kolektif hafıza hikâyelerinin yer aldığı bir harita tasarlayacak.

İlişkili Sergi: Zamane İstanbulları

Yaş grubu: 18 yaş ve üzeri
Kontenjan: 10 kişi
Süre: 120 dakika
Atölye katılım bedeli: 150 TL
Öğrenciler için atölye katılım bedeli: 75 TL

Etkinlik Pera Müzesi’nde (yüz yüze) gerçekleşecektir.
Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

Arek Qadrra hakkında
2015 yılında ”Yerellik ve Küresel Söylem” (Kaliforniya Sanat Akademisi - ABD) ve ”Yerellik ve Küresel Söylem” (Cumhuriyet Müzesi - İstanbul) sergilerine dahil oldu. Daha sonra Avrupa’da eşitli karma sergilerde yer aldı. Mannheim' “CAPTCHA Tasarım Festivali”nde yer aldı. BASE 2017’nin ardından; 2018’de “Yaşayan Mekan Yaşanan Mekan” (GAPO-SALT - İstanbul), “Düşler Ülkesi Troya” (Çanakkale Piri Reis Müzesi), “Düşler Ülkesi Troya” (Darphane-i Amire - İstanbul), “Duvar Kağıt Makas” (Space Debris- Orijin Sanat), ”Gallery Space+D” (Digilogue), “Sonar Istanbul” (ZorluPSM), ”İstanbul’da Şifa Bulmak” (Karşı Sanat Çalışmaları, Yaklaşım Tüneli Taksim) sergilerine katıldı. Evren, kainat, metafizik ve bu bağlamda kent ve yaşam kavramlarından yola çıkan sanatçı, kavramsal sanat, medya sanatı, resim, fotoğraf ve enstalasyonları ile multidisipliner bir tarzda çağdaş sanat çalışmalarına güncel olarak İstanbul’da devam etmektedir.

Beste Kopuz hakkında
Multidisipliner tarzda üretim yapan sanatçı, çalışmalarında kent tarihi, mekânın hafızası ve arşivsel çalışmalar yürüterek yer ile kurulan katmansal ilişkiler ağı üzerine eğilmektedir. Kentlerin en önemli özelliklerinden birisinin tamamen yok edilememesi ve her durumda geçmişinden izler barındırması olduğuna inanan sanatçı; üretimlerinde kentteki bu izleri aramakta ve eskinin yeni ile kendini yeniden var edişini sorgulamaktadır. Çalışmaları; Mamut Art Project 2017, BASE 2017, CAPTCHA Design Festival, Mixer, Space Debris, Şehre BAK gibi hem yurtiçi hem de yurtdışı platformlarda sergilendi. 2019 Kasım ayında Versus Art Project’te “Kazıklıköy” isimli ilk kişisel sergisini açtı. 2020 yılında İstanbul Mimarlık ve Şehircilik Araştırmaları Akademisi, 2022 yılında İstanbul Bienali Çalışma ve Araştırma Programına dahil oldu. İstanbul’da yaşamakta ve Hacettepe Güzel Sanatlar Enstitüsü resim bölümünde yüksek lisans eğitimine devam etmektedir.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Andy Warhol’un Deneme Çekimleri

Andy Warhol’un Deneme Çekimleri

1963 ile 1966 yılları arasında Andy Warhol, New York sanat çevresinden çeşitli kişilerin film portreleri üzerinde çalıştı. 

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor!