Kompozisyon Görmek, Kompozisyon Duymak

Pera Yetişkin

  • 3 Ocak 2025 / 19.00

Vera Molnar’ın iç içe geçmiş karelerden ve düzensiz görünen çizgilerden oluşan eserleri ya da Gizella Rákóczy’in dört kollu spirallerin yön değiştirdiği tabloları birer ses olsa nasıl duyulurdu? Atölyede katılımcılar temel tasarım prensiplerinden faydalanarak görsel kompozisyonları değerlendirdikten sonra sesin büyülü dünyasında yolculuğa çıkıyor. Sergiden seçilen eserlerin işitsel kompozisyonlara dönüştürülerek görme ve duyma arasındaki sınırların belirsizleştirildiği atölyede, yaratıcılığı açığa çıkarma aracı olarak günlük hayattan nesneler ve sesler kullanılıyor.

Atölye Yürütücüsü: Hanife Nurbahar Kurtlu
Kontenjan: 12 kişi
Süre: 90 dakika
Atölye Başına Katılım Bedeli: 400 TL

Etkinlik Pera Müzesi’nde gerçekleşecektir.

Hanife Nurbahar Kurtlu hakkında
Lisans eğitimini Koç Üniversitesi Arkeoloji ve Sanat Tarihi ile Ekonomi bölümlerinde tamamlarken Medya ve Görsel Sanatlar Bölümü’nden Tasarım sertifikasını almıştır. Ardından yine Koç Üniversitesi Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü’nde yüksek lisans yapmış ve Sivas’taki Kayalıpınar-Samuha arkeolojik kazılarına arkeolog olarak katılmıştır. Bu süreçte Pera Müzesi’nde arkeolojiye yönelik çocuk atölyeleri düzenlemiştir. Çevresel ve sosyal uzman olarak çalışmakta olan Hanife Nurbahar Kurtlu, sanat tarihi ve öğrenme alanlarında düzenlediği atölyeler ile yaratıcılığa katkı sunmaktadır.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Şöyle bir proje hayal edin: Birisi çıkıp, Bergman filmlerinde, perdede yüzlere yakın plan yapılan dakikaları saysın, sonra da bu sayıyı onun tüm filmlerinin süresine oranlasın. Benim hissim o ki, ortaya hiç de azımsanamayacak büyüklükte bir oran çıkacaktır. 

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Polen, Fotosentez & Rock’n Roll <br> Murat Başekim

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Polen, Fotosentez & Rock’n Roll
Murat Başekim

Loş gecede çağırıyor. Beni. Beni istiyor. İşitiyorum fısıltısını. Parfümünü.Tatlı tükürüğünü. Siluet sallanıyor. Çağırıyor. Ona gitmeliyim.O kadar uzakta değil. İşitiyorum. Aşk bu. Eminim.

 

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Son Sefer <br> Galip Dursun

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Son Sefer
Galip Dursun

Biraz önce, yolcu salonunda vapurun hareketini beklerken aklıma bir oyun geldi. Küçükken evde, buradan epey uzakta ve geçmişte kalmış ülkemde oynadığımız, nasıl oynadığımızı bile hatırlayamadığım bir oyun. Vapura binmek için bekleyen kalabalığın arasında kendimi olduğumdan bin kat daha yalnız hissettiren cinsten.