Kompozisyon Görmek, Kompozisyon Duymak

Pera Yetişkin

  • 3 Ocak 2025 / 19.00

Vera Molnar’ın iç içe geçmiş karelerden ve düzensiz görünen çizgilerden oluşan eserleri ya da Gizella Rákóczy’in dört kollu spirallerin yön değiştirdiği tabloları birer ses olsa nasıl duyulurdu? Atölyede katılımcılar temel tasarım prensiplerinden faydalanarak görsel kompozisyonları değerlendirdikten sonra sesin büyülü dünyasında yolculuğa çıkıyor. Sergiden seçilen eserlerin işitsel kompozisyonlara dönüştürülerek görme ve duyma arasındaki sınırların belirsizleştirildiği atölyede, yaratıcılığı açığa çıkarma aracı olarak günlük hayattan nesneler ve sesler kullanılıyor.

Atölye Yürütücüsü: Hanife Nurbahar Kurtlu
Kontenjan: 12 kişi
Süre: 90 dakika
Atölye Başına Katılım Bedeli: 400 TL

Etkinlik Pera Müzesi’nde gerçekleşecektir.

Hanife Nurbahar Kurtlu hakkında
Lisans eğitimini Koç Üniversitesi Arkeoloji ve Sanat Tarihi ile Ekonomi bölümlerinde tamamlarken Medya ve Görsel Sanatlar Bölümü’nden Tasarım sertifikasını almıştır. Ardından yine Koç Üniversitesi Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü’nde yüksek lisans yapmış ve Sivas’taki Kayalıpınar-Samuha arkeolojik kazılarına arkeolog olarak katılmıştır. Bu süreçte Pera Müzesi’nde arkeolojiye yönelik çocuk atölyeleri düzenlemiştir. Çevresel ve sosyal uzman olarak çalışmakta olan Hanife Nurbahar Kurtlu, sanat tarihi ve öğrenme alanlarında düzenlediği atölyeler ile yaratıcılığa katkı sunmaktadır.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Narın Rengi, Bereketi, Kaderi: Sergey Parajanov

Narın Rengi, Bereketi, Kaderi: Sergey Parajanov

Pera Müzesi, 2014′ten bu yana eleştiri ve inceleme yazılarının yanı sıra çeviriler aracılığıyla internet mecralarında nitelikli ve kapsamlı bir kültür gündeminin izini süren vesaire iş birliğiyle yeni bir yazı sunuyor.  Keyifli okumalar dileriz!

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Narın Rengi’nin yönetmeni Sergey Parajanov, Gürcistan’ın Tiflis şehrinde doğmuş olsa da, aslen Ermeni’ydi. Sayat-Nova ile kendini ruhen yakın hisseden Parajanov, çok sayıda kültüre ev sahipliği yapan Transkafkasya ile arasındaki bağ sebebiyle, ozanın yaşamını beyaz perdeye aktaracak ideal sanatçı olduğuna inanıyordu

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Yves Klein’ın mavi pigmentlerini akla getiren bir rengin perdeyi boylu boyunca kapladığını düşünün. Neredeyse 80 dakika boyunca mavinin tonlarında en ufak bir oynama olmasa bile, zihnimiz durduğu yerde durmuyor. Sabit bir maviliğe ne kadar uzun süre bakabiliriz? Mavi tonlar titreyerek, kendi gölgelerini yaratarak bize oyunlar oynamaz mı? Maviden gözlerimiz kamaşmaz mı?