Mesafe Sözlüğü: Dikiş Atölyesi
Sanatçı Atölyesi: Güneş Terkol

Pera Yetişkin
18+

  • 21 Ocak 2021 / 19.00
  • 25 Şubat 2021 / 19.00

Duygularımızla, düşüncelerimizle, benliğimizle mesafemiz ölçülebilir mi? Kendimize mesafemiz ne kadar? Kristal Berraklığı sergisindeki sanatçılardan Güneş Terkol eşliğinde içinde bulunduğumuz pandeminin etkisi altında hafıza, gerçeklik ve hayal algısında yaşadığımız geçirgenlikleri yansıtabilen kendine özgü bir mesafe sözlüğü oluşturacağız. Mesafe üzerine kurguların çoğaltılıp yorumlandığı ve kumaşlara işlendiği bir atölye çalışmasında mesafeyi çok yoğun yaşadığımız bu dönemde ürettiğimiz kelimelerden yola çıkarak motifler oluşturacak ve kumaş parçalarından renkli yamalar dikeceğiz.

İlişkili Sergi: Kristal Berraklığı

Malzemeler
Kağıt
Kalem
Renkli kumaş parçaları
Kumaş boyası
Makas
İplik ve iğneler (dikiş makinası zorunlu değil) 

Yaş Grubu: 18 yaş ve üzeri
Kontenjan: 25 kişi
Süre: 90 dakika 

Atölye başına katılım bedeli: 45 TL
Öğrenciler için atölye başına katılım bedeli: 25 TL 

Etkinlik sonunda katılımcılara e-posta aracılığıyla katılımcı belgesi gönderilecektir.
Zoom Meeting uygulaması üzerinden gerçekleşecek etkinlikte, rehber eşliğinde yapılan çevrimiçi sergi turundan sonra, sergiye yönelik atölye çalışması yapılacaktır.
Katılımcıları görmek ve kişiye özgü yönergeler verebilmek amacıyla kameranızın ve mikrofonunuzun açık olması gerekmektedir. Bilet alan her katılımcı bunu kabul etmiş sayılır. 

Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

Güneş Terkol Hakkında

Güneş Terkol (d.1981, Ankara) 2004 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nden mezun oldu. Ardından 2008 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat Tasarım Bölümü’nde yüksek lisans yaptı. 2018 yılında Mimar Sinan Üniversitesi’nde pedagojik formasyonunu tamamladı. Yakın çevresinden ilham alan sanatçı, topladığı malzemeleri ve hikayeleri diktiği kumaşları, videoları, desenleri ve müzikal kompozisyonlarında kullanıyor. Terkol aynı zamanda Ha Za Vu Zu sanatçı topluluğunun ve GuGuOu müzik grubunun üyesi. Yakın tarihli kişisel sergileri arasında Bir İkili, Krank Art Gallery (2020), Orada Değildi ve Duyduklarına İnanamadı, Galeri Nev Ankara (2019); Evim Kalbimdir, Krank Art Gallery, İstanbul (2017); Holografik Kayıt, NON Galeri (2014); Dreams on the River [Nehirdeki Rüyalar], Organhause, Chongqing, Çin (2011) bulunuyor. Yapıtlarının yer aldığı karma sergiler arasında Protext!, Centro Pecci, İtalya, (2020), 16. İstanbul Bienali (2019), The Mahalla Festival, Malta (2018); Art Night, Londra (2017); Flâneuses, Fransız Kültür Merkezi, İstanbul (2017); Intercerteza Viva, 32. São Paulo Bienali (2016); Passion, Joy, Fury , MAXXI, Roma (2016); 10. Gwangju Bienali, Güney Kore (2014); Better Homes, Sculpture Center, New York (2013) sayılabilir.

 

yükleniyor . Yükleniyor...
yükleniyor .. Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Turquerie

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu. 

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Kahve o kadar uzun zamandır bizimle ki, onsuz bir sosyal yaşamı düşünmek güç. Hatta sanki onunla hiç tanışmasaydık da “Bu hayatta bir şey eksik ama adını koyamıyorum.” gibi bir hisse kapılırdık. Şakası bir yana, sizce nasıl oldu da kahve insanlık tarihinin farklı dönemlerinde hep kendine has bir yer edinmeyi ve gündelik yaşamımızda bu denli kök salmayı başardı?

Kitsch ve Kitle Kültürü <br>  Umberto Eco

Kitsch ve Kitle Kültürü
Umberto Eco

Doğrudan bir etkiyi amaçlayan bir iletişim olarak Kitsch'in tanımı, kuşkusuz, onu kitle kültürü ile özdeşleştirmeye ve avantgarde'ın öne sürmüş olduğu "yüksek" kültürler diyalektik bir karşıtlık içine koymaya yardımcı olmuştur.