Sanatçı Merve Dündar ile Taş Formunda Heykel

Pera Yetişkin

  • 22 Ekim 2021 / 19.00

İç dünyamızın sesleri ile öğrendiklerimiz, taşıdığımız yükler nereye, nasıl baktığımızı, neyi nasıl gördüğümüzü belirliyor mu? Katılımcılarla bu sesleri ve yükleri, kaya/taş gibi her an etrafımızda gördüğümüz, üstüne basıp çoğunlukla bastığımızı fark etmediğimiz bir varlık aracılığıyla yorumlarken gerçeklik, parça, bütün, oluş kavramları üzerine düşünüyoruz. Atölye çalışmasında; gündelik hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline gelen sabunu kullanıyoruz. Bu malzemenin fiziksel özellikleri üzerine düşünüp taşın özellikleri ile karşılaştırıyoruz. Sabuna form vererek doku oluşturup, boyayarak yeni bir görünüş, yeni bir gerçeklik kazandırıyoruz.

Malzemeler
Beyaz sabun (birkaç adet)
Maket bıçağı
Akrilik boya veya suluboya
Doku oluşturulabilecek sert malzemeler (kürdan, bulaşık teli, çatal, dokulu bir dal parçası vb.)
İçi su dolu bir kap
Kumaş parçası 

İlişkili Sergi: Yüzleşme
Kontenjan: 20 kişi
Süre: 1,5 saat
Atölye başına katılım bedeli: 45 TL
Öğrenciler için atölye başına katılım bedeli: 25 TL 

Katılımcılara e-posta aracılığıyla katılımcı belgesi gönderilecektir.

Atölyede kullanılacak malzemeler katılımcının kendisi tarafından temin edilecektir.

Zoom Meeting uygulaması üzerinden gerçekleşecek etkinlikte, rehber eşliğinde yapılan çevrimiçi sergi turundan sonra, sergiye yönelik atölye çalışması yapılacaktır. Atölyenin linki sadece biletli katılımcılarla paylaşılmaktadır.

Katılımcıları görmek ve kişiye özgü yönergeler verebilmek amacıyla kameranızın ve mikrofonunuzun açık olması gerekmektedir. Bilet alan her katılımcı bunu kabul etmiş sayılır.

Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

Merve Dündar Hakkında

Merve Dündar, Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nde lisans eğitimini, Yeditepe Üniversitesi Plastik Sanatlar Bölümü’nde “Fragmanlar, Sınırlar, Beden ve Anlam” konulu tez çalışmasıyla yüksek lisans eğitimini tamamladı. Çalışmalarında iç dünyanın dışarıyla ilişkisini, bireysel ben ile sosyal ben arasındaki sınırları, etkileşimleri, benlik ve gerçeklik kavramlarını sorgulamaktadır. Kişisel sergisi "Hangisi Ağır Hangisi Gerçek” ‘in (Galeri Bu, 2019) yanı sıra birçok karma sergiye katılan Dündar, çalışmalarını İstanbul’da sürdürmektedir.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Nesnelerin Hafızası

Nesnelerin Hafızası

Hediyelik eşyaların kültürel tarihini ele aldığı kitabında Rolf Potts bu tür nesnelerin kişisel hikâyelerle anlam kazandığından bahseder: Nesneler sakladıkları hikâyelerle hatıralara dönüşür. Hatıraları dünyayı değerlendirmek için değil, kendi hikâyemizi anlatmak için toplarız.

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.