Yaratıcı Kodlama ile Geometrik Desenler

Pera Yetişkin

  • 24 Mart 2024 / 14.00

Gelecek Hatıraları sergisini rehber eşliğinde gezen katılımcılar, seramiklerin simetrik, tekrarlayan motiflerinden ilham alıyor. Doç. Dr. Selçuk Artut yürütücülüğünde gerçekleşen atölye kapsamında katılımcılar; sanat ve zanaat kavramlarının ortasında yükselen “geometrik sanatlar”ın geçmişi ve geometrik şekiller arasındaki karmaşık simetrik ilişkiler hakkında bilgi ediniyor. Atölyede pergel ve cetvel yardımıyla önce elle çizilen geometrik desenler, yaratıcı kodlama aracılığıyla bilgisayar ekranında işlenebilir hale geliyor. İnsan-bilgisayar etkileşiminin kullanıldığı atölye, matematiksel olarak analiz edilen geometrik motiflerin üretiminde kodlamanın kullanılmasına olanak tanıyor.

Not: Atölyeye bilgisayar ile katılma zorunluluğu yoktur. Uygulamayı kendi cihazlarında denemek isteyen katılımcılar yanlarında dizüstü bilgisayar getirebilir.

Atölye Yürütücüsü: Selçuk Artut
Kontenjan: 15 kişi
Süre: 180 dakika
Atölye Başına Katılım Bedeli: 300 TL
Öğrenciler İçin Atölye Başına Katılım Bedeli: 150 TL (Katılımcıların girişte öğrenci kartlarını göstermesi rica olunur.)

Etkinlik Pera Müzesi’nde (yüz yüze) gerçekleşecektir.
Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

Selçuk Artut hakkında
Doç. Dr. Selçuk Artut sanatsal çalışmalarında, insan-teknoloji ilişkilerinin teorik ve pratik boyutlarına odaklanıyor. Yedi kitabın yazarı ve bir kitabın editörü olan Artut, Sabancı Üniversitesi Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı Programı'nda Doçent olarak görev yapıyor ve ağırlıklı olarak Ses ve Etkileşim dersleri veriyor. Post-Rock Avant-Garde müzik grubu Replikas'ın bir üyesi olarak 1998'den beri çeşitli albümler yayınlamakta olan Artut, 2016 yılından beri yaratıcı kodlama ve canlı kodlama teknikleriyle işler üreten RAW adlı görsel-işitsel performans ikilisinin kurucularından.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Kuyunun Yanında

Kuyunun Yanında

Tadeusz Ajdukiewicz Doğu’yu, 1877’de, Władysław Branicki’yle birlikte çıktığı Suriye, Mısır, Türkiye ve Kırım turunda keşfetti. Bu deneyim onda derin bir etki yarattı, yaşamının sonuna kadar da Doğulu temaları kullanmayı sürdürdü. 

Mangala Oyunu

Mangala Oyunu

Doğu’ya özgü giysileri içindeki bu üç figür, egzotik bir manzara önünde nargile içip mangala oynarken görülüyor. 1739 tarihli kraliyet koleksiyonları envanterleri, bu grubun üyelerini sarayın haremağası Matthias ve iki odalık olarak tanımlıyor.

Padişahın Emriyle

Padişahın Emriyle

Resimde Żmurko bir harem odasının egzotik imgesini, parlayan kumaşlar, saçılmış mücevherlerle birlikte sunuyor, burayı “padişahın emriyle” öldürülmüş bir odalığın heykeli andıran güzel bedeni için bir dekor olarak kullanıyor.