Böcklin Etkisindeki Başlangıçlar (1909-1910)

13 Mart 2016

Münih’te yaşarken yakından görme fırsatı bulduğu İsviçreli sembolist ressam Arnold Böcklin’in (1827-1901) yapıtları, sanatçının akademi sonrası sanatında önemli bir yer tutar. De Chirico, Böcklin’i, tedirgin edici şaşırtıcılık, açığa vurma ve önceden görmüşlük hissi veren mitolojik ve fantastik yapıtlarından ötürü över. Böcklin’in konu seçiminden ve zamansız atmosferinden (Stimmung) esinlenen de Chirico’nun bazı yapıtlarında, ustası ile net paralellikler görülebilir. Bu sergide yer alan Kentaurlarla Savaş (1909) bu yapıtlara örnektir. Alman sembolist Max Klinger’in (1857-1920) yapıtlarındaki metafizik yoğunluk da, de Chirico’nun bu dönem sanatının ilk aşamasına esin kaynağı olmuştur.

Sanatçının en erken tarihli eserlerinden, son yapıtlarına kadar çeşitli dönemlerinden örneklerin yer aldığı Giorgio de Chirico: Dünyanın Gizemi sergisi 24 Şubat - 08 Mayıs 2016 tarihleri arasında Pera Müzesi’nde gerçekleşti.

Giorgio de Chirico

Giorgio de Chirico

De Chirico, Mart 1910’da, annesi ve erkek kardeşiyle birlikte Floransa’ya taşındı. De Chirico, ilk metafizik resmini yaptı: Santa Croce Meydanı’ndan esinlediği Bir Güz Öğleden Sonrasının Muamması’nı. 

Deli Kralın Huzuruna Kabul

Deli Kralın Huzuruna Kabul

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor. Sanatçının, Osmanlı’nın İngiltere’ye gönderdiği ilk elçi Yusuf Agah Efendi yorumlarını, her ay Pera Müzesi Blog’undan takip edebilirsiniz.

Küçük Sarı Daire ile müzede keşifler!

Küçük Sarı Daire ile müzede keşifler!

Pera Öğrenme programları kapsamında yayınlanan, Tania Bahar'ın kaleme aldığı ve Marina Rico'nun resimlediği hikâye kitabı Küçük Sarı Daire, çocuklarla yetişkinlerin birlikte keşfedecekleri ve paylaşacakları farklı bir öğrenme deneyimi sunuyor.