Marcel Duchamp’ın Bisiklet Tekerleği

12 Kasım 2012

Bisiklet Tekerleği (Roue de Bicyclette), 1998 
Karbon bisiklet tekerleği, Philippe Starck tasarımı bir tabure 
153 x 63 x 30 cm Bisiklet Tekerleği (Roue de Bicyclette), 1998
Karbon bisiklet tekerleği, Philippe Starck tasarımı bir tabure
153 x 63 x 30 cm


Pablo Rico Koleksiyonu, Meksika  1998 yılında Ben Jakober ve Yannick Vu, Marcel Duchamp’ın Roue de Bicyclette adlı eserinin bir yeniden-yapımını gerçekleştirdiler. Duchamp’ın ilk “ready-made” eseri olarak kabul edilen Roue de Bicyclette, bisiklet tekerleği ve mutfak taburesinin, amacı olmayan bir makineye dönüştürülmesi. Zamanın kabul gören sanat kavramından oldukça farklı olan 1913 yapımı Roue de Bicyclette‘in orijinali kaybolmuştur; ancak Duchamp 1951 yılında objeyi tekrar yaratır. Vu ve Jakober’in versiyonunda ise karbon bir tekerlek ve Philippe Starck tasarımı tabure kullanılmış. 

Roue de Bicyclette 
Marcel Duchamp, 1951 
Metal tekerlek, boyalı tahta tabure 
129.5 x 63.5 x 41.9 cm 
Sidney and Harriet Janis Koleksiyonu Roue de Bicyclette
Marcel Duchamp, 1951
Metal tekerlek, boyalı tahta tabure
129.5 x 63.5 x 41.9 cm
Sidney and Harriet Janis Koleksiyonu

Leonardo’nun Atı

Leonardo’nun Atı

Leonardo da Vinci, 1493’te, tam 500 yıl önce, Milano Dükü Ludovico il Moro’nun 12 yıl önce babasının anısına sipariş ettiği atlı anıtın (doğal büyüklüğün 4 katı boyda) dökümü için hazırlıkları bitirmek üzereydi.

Isabel Muñoz ile Söyleşi<br> Merve Akar Akgün

Isabel Muñoz ile Söyleşi
Merve Akar Akgün

Isabel Muñoz, dünyanın çeşitli coğrafyalarından insanları ve kültürleri konu alan etkileyici monokromatik portreleriyle tanınan, çalışmaları dünya çapında çok sayıda galeri ve müzede sergilenmiş İspanyol bir fotoğrafçı. Bana göre Muñoz'un fotoğraflarının uluslararası alanda bu denli önem taşımasının başlıca nedeni, özellikle farklı kültürlerin doğasını ve estetiğini yansıtmak üzere çektiği portrelerinde kendini gösteren olağanüstü yeteneği.

Bir Hançer Tarihi

Bir Hançer Tarihi

Manzaralar, baskılar ve illüstrasyonlar yapan Henryk Weyssenhoff, yaratıcı enerjisinin büyük bölümünü Belarus’un, Litvanya’nın ve Samogitya’nın gerçekçi manzaralarını yapmaya harcadı.