Bir Avuç Hak
Aslı Uludağ

Performans

2 Mart - 15 Nisan 2018

2 Mart – 1 Nisan 2018 tarihleri arasında sanatçı Aslı Uludağ tarafından gerçekleştirilen “Bir Avuç Hak” başlıklı uzun soluklu performans sona erdi. Suna ve İnan Kıraç Vakfı Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu’ndan esinlenerek yaratılan ve Pera Müzesi’nin Kesişen Dünyalar: Elçiler ve Ressamlar sergi katında bir ay süreyle gerçekleşen performans, imzalanmasının 70. yılında İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi’ni mercek altına aldı. Performansın alanı olarak düzenlenen yerleştirme 15 Nisan 2018 tarihine kadar Müze’de sergilenmeye devam ediyor.

Çok aşamalı bu performans sırasında İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi’nin kelimeleri izleyici katılımı ile teker teker Türk dilinden silinerek ödünç alındı ve Türkçe sözlüğündeki sıraları hesaplanarak sayısal değere tercüme edildi. Bu sayılar, İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi’nin düzenlemeyi amaçladığı toplu ve yerleşik yaşamın yapı taşlarından olan buğdaya çevrilerek tartıldı. Performansın son aşamasında ise tartılan buğday ile bildirgenin ağırlığı 766.133 kg olarak hesaplandı.

İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi 1948 yılında Birleşmiş Milletler tarafından imzalanmıştır. Otuz maddeden oluşan bu bildirge, dünya genelinde din, dil, ırk ve cinsiyet ayrımı yapmadan bütün insanlar için eşit hak, özgürlük ve yaşam standardı oluşturur. Bildirgenin parçalanıp analiz edildiği bu performans sırasında, bu önemli metin farklı boyut, şekil ve kavramlara tercüme edildi ve bizden uzaklaşan, kaybolan anlamı yer yer şiirsel, yer yer absürt yaklaşımlarla, portreleri müzenin Oryantalist Resim Koleksiyonu’nda bulunan Osmanlı dönemi elçileri huzurunda arandı.

İlgili Proje

Bir Avuç Hak

Suna ve İnan Kıraç Vakfı Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu’ndan esinlenerek yaratılan ve Pera Müzesi’nin Kesişen Dünyalar: Elçiler ve Ressamlar sergi katında bir ay süreyle Aslı Uludağ tarafından gerçekleştirilen performans, imzalanmasının 70. yılında İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi’ni mercek altına aldı.

Bir Avuç Hak

Sanatta Venüs

Sanatta Venüs

José Sancho, yarattığı kadın gövdelerinin şehvetli niteliğini gizlemek bir yana, ön plana çıkarır. Bu gövdeler önden simetriktir, fakat yandan bakıldığında içbükey ve dışbükey formların oluşturduğu zıtlık eserlere hareketlilik katar. 

Dede, Baba, Oğul <br> Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Dede, Baba, Oğul
Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Nickolas Muray: Bir Fotoğrafçının Portresi sergisi kapsamında Çağlayan Çevik kurmaca bir yazı dizisi kaleme aldı. Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası adlı seride Çevik, Muray’ın çarpıcı fotoğraflarından yola çıkarak fotoğraftaki insanların dünyasını birer öykü ile anlatıyor.

Venedik balyosunun Topkapı Sarayı’na kabulü

Venedik balyosunun Topkapı Sarayı’na kabulü

1699’dan 1737’deki ölümüne kadar İstanbul’da yaşayan Valenciennes’li ressam Jean-Baptiste Vanmour’un eserleri arasında Avrupalı elçilerin kabul törenlerini betimleyen seriler özel bir yere sahiptir.