Elçi – İ. Ata Doğruel

Performans

31 Mart - 2 Nisan 2017

Sanatçı İ. Ata Doğruel’in Elçi (Ambassador) başlıklı performansı, Oryantalist Resim Koleksiyonu’ndan derlenen Kesişen Dünyalar: Elçiler ve Ressamlar sergisine odaklanıyor. 17. yüzyıldan 19. yüzyıla elçi portreleri ve elçilerin sanat koruyuculuğu üzerine yeni bir bakış ve yorum getiren performans özellikle ikilik kavramını irdeliyor. Sanatın rehberliğinde diplomasi tarihinin dolambaçlı yollarını anlatan sergi ilgi çekici kişiliklerle de tanıştırıyor. 

İ. Ata Doğruel hakkında

Uzun süreliperformanslarıyla İ. Ata Doğruel (d. 1991, Kütahya), soyutlanma, dayanıklılık gibi kavramlar üzerine yoğunlaşarak, bedensel ve zihinsel sınırlarını zorlamayı hedefler. Lisans eğitimine Koç Üniversitesi Hukuk fakültesinde başlayıp Medya ve Görsel Sanatlar fakültesinde devam ediyor. Sanatçı 9 günlük açlık, 13 günlük sessizlik gibi kendini, doğayı, evreni keşfederek daha fazla soru üretmeyi amaçladığı performanslar gerçekleştirdi. 

İlgili Proje

Yeniden Bak

Pera Müzesi, Performistanbul iş birliğiyle Suna ve İnan Kıraç Vakfı koleksiyon sergilerinden ilham alan “Yeniden Bak” performans programını sundu. Sanatçılar İ. Ata Doğruel “Elçiler”, AslieMk “Yerinde” ve Ekin Bernay “9 Taş” başlıklı performanslarıyla Pera Müzesi’ndeki Oryantalist Resim, Kütahya Çini ve Seramikleri ve Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri koleksiyon sergilerine yeni bir bakış sundular. 

Yeniden Bak

Kurum Kurum Galatasaray | Besim F. Dellaloğlu

Kurum Kurum Galatasaray | Besim F. Dellaloğlu

İstanbul tek bir şehir midir? Paris’in üniversitelerinin numaralandırılması gibi bir gün İstanbul da birkaç parçaya bölünüp numaralandırılır mı? Bunlar çok zor sorular! 

İdeoloji

İdeoloji

Sergi, “Balkanlar” olarak bilinen bölge ülkelerinden farklı kuşaklardan sanatçı ve sanatçı gruplarına odaklanıyor ve bölgenin kaçınılmaz olarak akla gelen siyasi çağrışımları göz önünde bulundurulmaksızın bir doğa olayı üzerinden biçimleniyor.

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

1857’de Beyoğlu Postacılar Caddesi’nde “El Chark Societe Photograhic” adlı bir stüdyo açan levanten kökenli Pascal Sébah, 1860 yılında fotoğraf tekniğini iyi bilen ve bu alanda Paris’te çalışmalar yapmış A. Laroche adında bir Fransızla birlikte çalışmalarını sürdürmek üzere Rus Elçiliği’nin bitişiğindeki stüdyosuna taşınır...