Facebook’ta İyi Görünmenin Yolları: Basın Sonrası Dönem
Erkan Saka & Kerem Ozan Bayraktar

Söyleşi

15 Haziran 2022 / 18:30

Kitle iletişim araçları ve sanat arasındaki ilişkiyi odağına alan Ve Şimdi İyi Haberler sergi etkinlikleri Haziran ayında devam ediyor. Düşünsel bir başlangıç noktası olarak gazeteden yola çıkan sergi, metin ve haber ilişkisine, fotoğrafın bulunmasının toplumu nasıl şekillendirdiğine ve totaliter sistemlerin kitle iletişim araçları üzerindeki güçlü etkisine odaklanıyor. Etkinlikte İstanbul Bilgi Üniversitesi Yeni Medya ve İletişim bölümü öğretim üyesi Erkan Saka ile sanatçı ve Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğretim üyesi Kerem Ozan Bayraktar, serginin “Facebook’ta İyi Görünmenin Yolları: Basın Sonrası Dönem” bölümünden yola çıkarak, sosyal medya sonrası görsellerin dijital dolaşımının hızlanmasının sanat ile ilişkisini tartışmaya açacak. Erkan Saka’nın aynı zamanda sergi kapsamında yayımlanan Ve Şimdi İyi Haberler gazetesinde “Facebook’ta İyi Görünmenin Yolları: Basın Sonrası Dönem” başlıklı bir yazısı yer alıyor.

Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleştirilecek etkinlik ücretsizdir, rezervasyon alınmamaktadır. Yerler sınırlıdır ve numaralı değildir. Etkinlik dili Türkçedir.

Erkan Saka hakkında
Doç. Dr. Erkan Saka İstanbul Bilgi Üniversitesi Yeni Medya ve İletişim bölümünde öğretim üyesidir. Dijital gazetecilik, yeni medya kültürleri, dijital antropoloji alanında dersler veren Erkan Saka lisans ve yüksek lisans derecelerini Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji bölümünden aldı. Doktorasını antropoloji alanında Rice University (Houston, ABD)’de tamamlayan Saka bir dönem UC Irvine Antropoloji bölümünde, bir dönem de MIT Bilim ve Teknoloji Çalışmaları bölümünde misafir araştırmacı olarak bulundu. 2004 yılından beri sürdürdüğü bir blogu (www.erkansaka.net), yeni medya kültürlerine odaklanan SosyalKafa (www.sosyalkafa.net) adlı bir projesi var. Son çalışmaları arasında Social Media and Politics in Turkey. Social Media and Politics in Turkey: A Journey through Citizen Journalism, Political Trolling, and Fake News (Lexington Books: 2019) adlı kitabı ve Big data and gender-biased algorithms" In The International Encyclopedia of Gender, Media, and Communication başlıklı yazısı sayılabilir. 

Kerem Ozan Bayraktar hakkında
Kerem Ozan Bayraktar, istilacı bitkiler, oyuncak robotlar, toz parçaları ya da ötegezegenler gibi birbirinden farklı ölçek ve niteliklere sahip nesnelerin etki alanlarına, bireyselleşme süreçlerine ve dönüşümlerine yoğunlaşan düzenlemeler ve araştırmalar gerçekleştirir. Sanatçı animasyon, metin ve ses gibi farklı mecraları sık sık iç içe geçiren melez ifade yöntemleri kullanır. Son dönemde “SAHA Studio”, “Berlin Senatosu Misafir Sanatçı Programı” ve “İstanbul Bienali Çalışma ve Araştırma Programı”na katılan Bayraktar, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü’nde Yüksek Lisans ve Sanatta Yeterlik eğitimini tamamlamıştır. 2021 Ekim ayından itibaren, “BAK (Basis for Activist Knowledge)” kurumunda “Fellowship for Situated Practice” grubuyla birlikte çalışmalarına devam etmektedir. Bayraktar, Sanatorium tarafından temsil edilmektedir. 

Süreli Sergi

Ve Şimdi İyi Haberler

Kitle iletişim araçları ve sanat arasındaki ilişkiyi odağına alan Ve Şimdi İyi Haberler sergisi, Annette ve Peter Nobel Koleksiyonu’ndan kapsamlı bir seçkiyi bir araya getiriyor.

Ve Şimdi İyi Haberler

Rüzgârın Başrolde Olduğu Dokuz İlham Verici Sanat Eseri

Rüzgârın Başrolde Olduğu Dokuz İlham Verici Sanat Eseri

Pera Müzesi Blog, N’olmuş? işbirliğiyle hazırlanan yazı dizisi devam ediyor. Kendilerini; “Bilindik N’olmuş? sorusunu her gün yeniden soruyor, karşımıza çıkan sayısız beklenmedik cevabı sizlerle paylaşıyoruz. 

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor. 

Padişahın Emriyle

Padişahın Emriyle

Resimde Żmurko bir harem odasının egzotik imgesini, parlayan kumaşlar, saçılmış mücevherlerle birlikte sunuyor, burayı “padişahın emriyle” öldürülmüş bir odalığın heykeli andıran güzel bedeni için bir dekor olarak kullanıyor.