Pera Klasikleri: Barok’tan Günümüze Titreşimler
Minerva Duo

Konser

9 Mart 2024 / 19.30

Pera Klasikleri, Mart konserinde Minerva Duo'yu ağırlıyor! "Baroktan Günümüze Titreşimler" temasıyla iki kadın müzisyen Nihan Atalay Curti ve Gözde Yaşar'ın aynı sahneyi paylaştığı ve Dünya Kadınlar Günü’ne ithaf edilen konserde Marin Marais’ten Heitor Villa-Lobos’a kadar pek çok bestecinin eserleri seslendirilecek. 

Oryantalist Resim Koleksiyonu Kesişen Dünyalar: Elçiler ve Ressamlar sergisinin yer aldığı katta gerçekleşecek konser, dinleyenleri tarihi ve büyülü bir atmosfer içerisinde müzikal bir yolculuğa çıkarıyor.

260 TL olan biletler Biletix’ten veya konser günü Pera Müzesi resepsiyonundan alınabilir. Pera Müzesi Dostları'na %50 indirim uygulanır. Yerler sınırlı ve numarasızdır. Konser arasızdır, yaklaşık 1 saat sürer. Etkinlik 7 yaş ve üzeri için uygundur. 7-12 yaş arasındaki dinleyiciler, konsere bir yetişkin eşliğinde katılabilir.

Minerva Duo
Nihan Atalay Curti (Flüt)
Gözde Yaşar (Viyolonsel)

Roma mitolojisindeki akıl ve sanat tanrıçası Minerva'dan ilham alan Minerva Duo, uluslararası ödüllere sahip barok flüt sanatçısı Nihan Atalay Curti ile Amerika'daki başarılı müzik çalışmalarının ardından ülkemizin önemli viyolonsel sanatçıları arasında yer alan Gözde Yaşar'ı bir araya getiriyor. Minerva Duo, tarihten günümüze uzanan müziğin evrensel dilini iki usta kadın müzisyenin sahnedeki kusursuz uyumu ile dinleyicilerle buluşturuyor.

#VideoPopPera Özel Bir Sergi Turu

#VideoPopPera Özel Bir Sergi Turu

Pera Müzesi Instagram hesabını bir günlüğüne  “Bu Bir Aşk Şarkısı Değil” sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley’e emanet ettik!

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.