Pera Klasikleri: Barok’tan Günümüze Titreşimler
Minerva Duo

Konser

9 Mart 2024 / 19.30

Pera Klasikleri, Mart konserinde Minerva Duo'yu ağırlıyor! "Baroktan Günümüze Titreşimler" temasıyla iki kadın müzisyen Nihan Atalay Curti ve Gözde Yaşar'ın aynı sahneyi paylaştığı ve Dünya Kadınlar Günü’ne ithaf edilen konserde Marin Marais’ten Heitor Villa-Lobos’a kadar pek çok bestecinin eserleri seslendirilecek. 

Oryantalist Resim Koleksiyonu Kesişen Dünyalar: Elçiler ve Ressamlar sergisinin yer aldığı katta gerçekleşecek konser, dinleyenleri tarihi ve büyülü bir atmosfer içerisinde müzikal bir yolculuğa çıkarıyor.

260 TL olan biletler Biletix’ten veya konser günü Pera Müzesi resepsiyonundan alınabilir. Pera Müzesi Dostları'na %50 indirim uygulanır. Yerler sınırlı ve numarasızdır. Konser arasızdır, yaklaşık 1 saat sürer. Etkinlik 7 yaş ve üzeri için uygundur. 7-12 yaş arasındaki dinleyiciler, konsere bir yetişkin eşliğinde katılabilir.

Minerva Duo
Nihan Atalay Curti (Flüt)
Gözde Yaşar (Viyolonsel)

Roma mitolojisindeki akıl ve sanat tanrıçası Minerva'dan ilham alan Minerva Duo, uluslararası ödüllere sahip barok flüt sanatçısı Nihan Atalay Curti ile Amerika'daki başarılı müzik çalışmalarının ardından ülkemizin önemli viyolonsel sanatçıları arasında yer alan Gözde Yaşar'ı bir araya getiriyor. Minerva Duo, tarihten günümüze uzanan müziğin evrensel dilini iki usta kadın müzisyenin sahnedeki kusursuz uyumu ile dinleyicilerle buluşturuyor.

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Müzik ve Eğlence

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Müzik ve Eğlence

Batılı ressamların Osmanlı konulu iç mekanda geçen gündelik yaşam resimlerine baktığımızda müzikli eğlenceler yaşama dair önemli bir detay olarak dikkat çeker. Bazen de tek figürlü resimlerde sadece müzik yapan kadınlar betimlenmiştir. 

Hafıza  Anılar İnşa Etmek / Anı Odası / Ölümü Anımsa

Hafıza Anılar İnşa Etmek / Anı Odası / Ölümü Anımsa

Her hafıza bir iç hikâyeyi anlatır; her koleksiyonun da bir iç hikâyesi vardır. Koleksiyon; sanatçı, izleyici, koleksiyoner gibi pek çok farklı hafızanın, hikâyenin birbiri içine geçtiği yerdir.

Akışkan Rego

Akışkan Rego

Her ne kadar Rego, geç de olsa, çağının öncü feministlerinden biri olarak kabul edilmişse de, cinsel akışkanlığı ele alışıyla ilgili çok az şey yazılmıştır. Hatta çizim ve resimlerindeki sado-mazoşist akım, partiarka ile sömürülen kadın arasındaki klasik çatışmanın bir okuması olarak anlaşılmıştır. Türkiye ve Almanya’daki ilk müze sergileri, Rego’nun toplumsal cinsiyet ve kimlik hakkında sanıldığının çok ötesinde akışkan bir anlayışa sahip olduğunu gösteriyor.