Yüzün Topoğrafyası
Rahmi Öğdül

Konuşma

31 Ocak 2018 / 18:30

Akademisyen, sanat yazarı ve radyo programcısı Rahmi Öğdül, Bana Bak! ”la Caixa” Çağdaş Sanat Koleksiyonu’ndan Portreler ve Diğer Kurmacalar sergisi kapsamında yapacağı konuşmada, duyguların akışkan yüzeyi olarak “yüz” kavramını inceliyor. Portre bir temsil mi yoksa bir imge midir? Göçebelerin yüzleri ile yerleşiklerin yüzleri bir midir? 19. yüzyılın norm ve norm dışı yüzleri nelerdir? Denetim toplumunda yüzsellik nedir? Öğdül, Üst Paleolitik dönemden günümüze kadar portre kavramını farklı bir bakış açısıyla ele alıyor. 

Bana Bak! ”la Caixa” Çağdaş Sanat Koleksiyonu’ndan Portreler ve Diğer Kurmacalar sergisi kapsamında gerçekleştirilecek konuşma etkinlikleri 15 Şubat’ta Ayşe Uslu ve 22 Şubat’ta Nermin Saybaşılı söyleşileriyle devam edecek.

Rahmi Öğdül, 1960’da İstanbul’da doğdu ve yaşamını İstanbul’da öğretim görevlisi, sanat ve kültür eleştirmenliği ve radyo programcılığı yaparak sürdürüyor. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde Mimarlık Fakültesi, Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Lisans eğitiminde “Temel Tasarım Felsefesi” ve Yüksek Lisans eğitiminde “Mekân ve Beden Temsilleri” derslerini, İstanbul Bilgi Üniversiteleri’nde ise “Beden Temsilleri” ve “Doğa Temsilleri” derslerini vermektedir. BirGün Gazetesi’nde her cuma kültür sanat yazıları yazıyor ve Açık Radyo’da Evrim Altuğ ile birlikte ‘Yolgeçen’ adlı kültür-sanat programı hazırlayıp sunuyor. 

Sergi salonunda gerçekleştirilecek etkinlik ücretsizdir. Yerler sınırlıdır, rezervasyon alınmamaktadır. Etkinlik dili Türkçedir.

Süreli Sergi

Bana Bak!

Bana Bak! ”la Caixa” Çağdaş Sanat Koleksiyonu’ndan Portreler ve Diğer Kurmacalar sergisi, sanat tarihindeki en eski ifade biçimlerinden biri olan portreyi, günümüz çağdaş sanat üretimleriyle yeniden ele aldı. 

Bana Bak!

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Guillaume Berggren

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Guillaume Berggren

Fotoğraf tekniğini Berlin’de öğrenen Berggren İstanbul’a gelene kadar pek çok farklı Avrupa kentinde çeşitli işler yaparak yaşamını sürdürür. 

Akıl Çağı’ndan “Kaplumbağa Terbiyecisi”ne

Akıl Çağı’ndan “Kaplumbağa Terbiyecisi”ne

1 Mayıs 1906 tarihinde Paris Grand Palais’de açılan Salon sergisinde bir Osmanlı ressamının da eseri yer almıştı. Bu, Osman Hamdi Bey’in “Kaplumbağa Terbiyecisi” ismiyle tanınmış olan resmiydi. 

Zamansız Fotoğraflar, Tanıdık Yüzler

Zamansız Fotoğraflar, Tanıdık Yüzler

Bir Yıldız Moran retrospektifi niteliğindeki Zamansız Fotoğraflar sergisinin belki de en merak uyandıran bölümü yirmi fotoğraftan oluşan portre seçkisi. Bu yirmi yüzün her biri başka yöne bakıyor, her birinin hikayesi bambaşka…