Direniş Kültürleri
Belgeseller

11 - 12 Aralık 2015

Direniş Kültürleri toplumsal ve ekonomik adalet konularında kamusal bilinci geliştiren, barış ve insan haklarını savunan yaratıcı çabalar sergileyen film projeleri geliştiriyor. Pera Film, Direniş Kültürleri programı kapsamında Iara Lee’nin yönettiği belgeselleri gösteriyor: K2 ve Görünmez Uşaklar ile Yaşam Bekliyor: Batı Sahra’da Referandum ve Direniş. Kore kökenli, Brezilyalı doğumlu Iara Lee, aktivizm ve yönetmenliğin yanı sıra Direniş Kültürleri Ağı’nın direktörlüğünü yürütüyor.

2010 yılında, yaratıcı eylemin çatışmaların önlenmesi ve çözümüne nasıl katkı sağladığını irdeleyen Direniş Kültürleri adlı uzun metrajlı bir belgesel yayımladı. Filmde ele alınan meselelerle kurduğu bağın bir devamı olarak Direniş Kültürleri Ağı’nın da temelini attı. Direniş Kültürleri Ağı, küresel dayanışmayı savunan, barış ve toplumsal adaletin sağlanmasına yönelik çabaları destekleyen ve dünya çapında sanatçılarla değişim yaratanları bir araya getiren bir kuruluş. Direniş Kültürleri Filmleri ise film, müzik ve insan hakları alanlarında faaliyetler yürüten bağımsız bir proje. Filmler, toplumsal ve ekonomik adaletsizliğe karşı verilen yaratıcı tepkilere dikkat çekiyor.

11 Aralık

20.00 K2 ve Görünmez Uşaklar

21.00 Yaşam Bekliyor
Batı Sahra’da Referandum ve Direniş

12 Aralık

14.00 K2 ve Görünmez Uşaklar

15.00 Yaşam Bekliyor
Batı Sahra’da Referandum ve Direniş

Yaşam Bekliyor <br/>Batı Sahra’da Referandum ve Direniş

Yaşam Bekliyor
Batı Sahra’da Referandum ve Direniş

K2 ve Görünmez Uşaklar

K2 ve Görünmez Uşaklar

Louis Isadore Kahn (1901-1974)

Louis Isadore Kahn (1901-1974)

Louis I. Kahn, 1901 yılında, tüm yaşamını geçireceği, çalışacağı, âşık olacağı ve yaşama veda edeceği Philadelphia’dan uzakta, Rusya’nın Pärnu kentinde Yahudi bir aileye doğar. Beş yaşındayken ailesiyle birlikte Amerika’ya göç ederler.

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Kahve o kadar uzun zamandır bizimle ki, onsuz bir sosyal yaşamı düşünmek güç. Hatta sanki onunla hiç tanışmasaydık da “Bu hayatta bir şey eksik ama adını koyamıyorum.” gibi bir hisse kapılırdık. Şakası bir yana, sizce nasıl oldu da kahve insanlık tarihinin farklı dönemlerinde hep kendine has bir yer edinmeyi ve gündelik yaşamımızda bu denli kök salmayı başardı?

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.