Blue in the Face

  • 18 Ocak 2015 / 16.00
  • 28 Ocak 2015 / 19.00

Directors: Wayne Wang, Paul Auster
Cast: Harvey Keitel, Lou Reed, Michael J. Fox
USA; 83’, 1995, color
English with Turkish subtitles

Wayne Wang's follow-up movie to Smoke presents a series of improvisational situations strung together to form a pastiche of Brooklyn's diverse ethnicity, offbeat humor and essential humanity. Many of the same characters inhabiting Auggie Wren's Brooklyn Cigar Store in Smoke return here to expound on their philosophy of smoking, relationships, baseball, New York, and Belgian Waffles. Most of all, this is a movie about living life, off-the-cuff.

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

Coffee and Cigarettes

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

A Film About Coffee

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

Coffee: Between Reality and Imagination

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

Hot Coffee

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

Straight to Hell

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

Smoke

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

Blue in the Face

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

Inside Llewyn Davis

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

Coffee Futures

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

A Cup of Turkish Coffee

Blue in the Face

#VideoPopPera Özel Bir Sergi Turu

#VideoPopPera Özel Bir Sergi Turu

Pera Müzesi Instagram hesabını bir günlüğüne  “Bu Bir Aşk Şarkısı Değil” sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley’e emanet ettik!

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.