Kaçan Kurtulur – Hayat

Yönetmen: Jean-Luc Godard
Oyuncular : Isabelle Huppert, Jacques Dutronc, Nathalie Baye
Fransa , 87’, 1980, renkli Fransızca,
Türkçe altyazıyla

Godard’ın on yıllık video deneyiminden sonra selüloit filme dönmesi bir bakıma zorunlu idi: projelerini gerçekleştirmesi için gereken finansman kaynakları kurumaktaydı ve kendisinin de kabul ettiği gibi ticari sinema dünyasına geri dönmek için kullanacağı geçişi film sağlayacaktı. Ancak bir başka videoda, yıllar içindeki en kişisel işi olan, anlatıya dönüşünden çok verdiği kan dondurucu otobiyografik duygular ile – Dutronc, “Godard” adında egoist, yılgın bir video film yapımcısını canlandırır. Önceki temaların bu filmin ışığında yeniden hayata dönmesi (özellikle de fahişeliğin) asla bir geri dönüş olmayıp, artık orta yaşlarına gelmiş, cinselliklerinden uzaklaşmış, ‘işlerinde’ tatmin olmayan, yeni cinsel ve siyasi düzenle başa çıkma niyetleri olmayan erkeklerden oluşan bir kuşak hakkında itiraflar içeren bir fantezidir. Bundan daha cesur bir projeyi hayal etmek zor olacaktır; daha da zoru Godard’ı yirmi yıldan fazla süredir sürünün başı yapan zeki üslubu ve akıldan çıkmayan zerafetine denk gerçekleştirilmiş bir örnek bulmaktır.

Isabelle Huppert / SıraDişi

Kaçan Kurtulur – Hayat

Isabelle Huppert / SıraDişi

Sil Baştan

Isabelle Huppert / SıraDişi

Seremoni

Isabelle Huppert / SıraDişi

Isabelle Huppert:
Yaşam Boyu Oynamak

Isabelle Huppert / SıraDişi

Loulou

Isabelle Huppert / SıraDişi

Bir Kadın Meselesi

Isabelle Huppert / SıraDişi

Beyaz İnsan

Kaçan Kurtulur – Hayat

İstiap Haddi

İstiap Haddi

Pera Müzesi, Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu’ndan esinlenen Tüm Zamanlara, Tüm Üzgün Taşlara başlıklı güncel video yerleştirmesinden hareketle, sanatçılar Nicola Lorini, Gülşah Mursaloğlu ve Muğlak Standartlar Enstitüsü’nün (Avşar Gürpınar, Cansu Cürgen) katıldığı bir konuşma gerçekleştirdi. Yerleştirmeden hareketle ölçme, hesaplama, standart oluşturma, zaman ve değişim konularını tartışmaya açan bu ilham verici konuşmadan kısa bir bölüm paylaşıyoruz!

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor. 

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.