Yönetmen:  Maurice Pialat
Oyuncular : Isabelle Huppert, Gérard Depardieu, Guy Marchand
Fransa ,110’, 1980, renkli
Fransızca, Türkçe altyazıyla

Maurice Pialat’nın karakter çalışması, sınıfsal kısıtlamaları ve toplumsal gelenek ve görenekleri tepetaklak edecek cinselliği ve tutkuyu incelerken geleneksel olay örgüsü gelişiminden kaçınır. Huppert’in canlandırdığı Nelly, orta sınıftan Parisli bir ev kadınıdır, sahiplenici bir koca olan Andre ile evlidir. Sokak eşkıyası Loulou ile karşılaştığında, orta sınıf saygınlığını bir kenera bırakır ve Loulou için Andre’yi terk eder. Herhangi bir işte çalışmayan ve ayakta kalmak için hırsızlık yapan Loulou’nun Nelly’nin parasıyla yaşamak canına minnettir. Ancak Andre onu gözden çıkartmayacak, orta sınıf bir burjuvanın düşünce tarzıyla geri dönmeye ikna etmeye çalışacaktır. 

Isabelle Huppert / SıraDişi

Kaçan Kurtulur – Hayat

Isabelle Huppert / SıraDişi

Sil Baştan

Isabelle Huppert / SıraDişi

Seremoni

Isabelle Huppert / SıraDişi

Isabelle Huppert:
Yaşam Boyu Oynamak

Isabelle Huppert / SıraDişi

Loulou

Isabelle Huppert / SıraDişi

Bir Kadın Meselesi

Isabelle Huppert / SıraDişi

Beyaz İnsan

Bir Ada Hikayesi <br> Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Bir Ada Hikayesi
Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Nickolas Muray: Bir Fotoğrafçının Portresi sergisi kapsamında Çağlayan Çevik kurmaca bir yazı dizisi kaleme aldı. Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası adlı seride Çevik, Muray’ın çarpıcı fotoğraflarından yola çıkarak fotoğraftaki insanların dünyasını birer öykü ile anlatıyor.

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Müzik ve Eğlence

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Müzik ve Eğlence

Batılı ressamların Osmanlı konulu iç mekanda geçen gündelik yaşam resimlerine baktığımızda müzikli eğlenceler yaşama dair önemli bir detay olarak dikkat çeker. Bazen de tek figürlü resimlerde sadece müzik yapan kadınlar betimlenmiştir. 

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek yoğun ve belirgin bir biçimde forma odaklanan; ayrıca ideoloji ve göçebelik gibi kavramları imleyen, bunu gerçekleştirirken yerleşik formları çözümleyerek farklı ve yeni bağlamlar yaratan yapıtları bir araya getiriyor.