19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı’na Özel:
Bedenin Hareketi, Heykelin Formu

Pera Yetişkin

  • 19 Mayıs 2023 / 19.00

Pera Müzesi Öğrenme Programları, 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı’nı heykel atölyesiyle kutluyor!

Kesişen Dünyalar: Elçiler ve Ressamlar sergisini, portrelerde insan bedeninin sunuluş biçimi üzerinden inceleyerek rehberli tur ile gezen katılımcılar, atölyede kil ve tel kullanarak beden çeşitliliğini yansıtan özgün heykeller yaratıyor. Heykel sanatçısı Ferzan Kaan Serdar yürütücülüğündeki atölyede, katılımcılar insanlık tarihi boyunca ten ve taş arasındaki ilişkiden hareketle form ve hareketin ifadesinde olduğu kadar iktidarın görsel temsilinde de kullanılan heykel sanatını ve bu sanatın yaratıcı olanaklarını keşfediyor.

Atölye yürütücüsü: Ferzan Kaan Serdar
Kontenjan: 15 kişi

Etkinlik ücretsizdir, rezervasyon gereklidir.
Etkinlik Pera Müzesi’nde (yüz yüze) gerçekleşecektir.

Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

Kontenjanımız dolmuştur, ilginize teşekkür ederiz.

yükleniyor.. Yükleniyor...
yükleniyor... Yükleniyor...
yükleniyor.... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor . Yükleniyor...
yükleniyor .. Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Deniz Hamamları

Deniz Hamamları

Evliya Çelebi’nin ünlü eseri Seyahatname’den anlaşıldığı üzere deniz hamamlarının geçmişi 17. yüzyıla dayanır, kabul görerek yaygınlaşması ise Batılılaşmanın da etkisiyle 19. yüzyılın ortalarını bulur. 

Deniz Sefası

Deniz Sefası

Deniz hamamından plaja geçiş ise bir devrim niteliğindeydi. Rus ihtilalinde ülkelerinden kaçan Beyaz Ruslar, İstanbul’da pek çok dönüşüme neden olmuşlardı, bunlardan en önemlisi de halkın denizle buluşmasına vesile olan plaj alışkanlıklarıydı. 1920’lerden itibaren deniz hamamları evrilerek yerlerini yavaş yavaş kadın ve erkeğin beraber denize girebildiği plajlara bıraktı. Bu blog yazımızda İstanbul’un plajlarını ve onların özelliklerini ele alıyoruz.

Niko Pirosmani

Niko Pirosmani

“İsimsiz bir Mısır freski, bir Afrika putu ya da bir Girit vazosu: Pirosmani’nin işleri bunların arasında sayılmalı. Onu gerçekten algılayabilmenin tek yolu bu… Bir Pirosmani görünce, insan Gürcistan’a inanç duymaya başlar.”