Beğeni Kavramı Üzerine Felsefe

Pera Çocuk
10-12 Yaş

  • 4 Ağustos 2021 / 14.00
  • 12 Ağustos 2021 / 14.00

Bu atölye çalışmasında, Zevk Meselesi sergisindeki eserler aracılığıyla “Beğeni nedir?” sorusu üzerine düşünüyor, birlikte felsefi soruşturma yapıyoruz. Beğeni öğrenilir mi? Bu, bir planlı öğrenme midir, yoksa anadilimiz gibi maruz kalarak, kendiliğinden mi öğreniriz? Bu öğrenme biçimlerinin her biri beğenimizin oluşmasına nasıl etki eder? İster planlı ister yaşayarak öğrenme olsun, beğenimiz ne ölçüde başkalarının ne ölçüde bizim beğenimizdir? “Ben bunu beğeniyorum,” derken bu sadece bizim sesimiz midir, yoksa başka insanların sesinden izler de taşır mı? Yeni bir beğeni dünyasıyla karşılaşmakla yeni bir dil öğrenmek birbirine benzer mi? Ne kadar iyi öğrensek de o dil bizim için hep bir yabancı dil olarak mı kalır? Kitsch, diller ve beğeniler arasında nasıl bir ilişki kurar? Atölye çalışmasının sonunda katılımcılar felsefe yapma, varsayımları üzerine düşünme ve sorgulama, topluluk içerisinde aktif katılım gösterme ve düşüncelerini ifade etme, başkalarının fikirlerini açıklıkla dinleme, beğeni kavramı üzerine düşünme konusunda bilgi ve deneyim sahibi olacak.

Dr. Özge Özdemir hakkında
Boğaziçi Üniversitesi Felsefe bölümünden mezun olduktan sonra, İstanbul Üniversitesi Felsefe Bölümü’nde yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamladı. Çeşitli devlet ve vakıf üniversitelerinde öğretim görevlisi olarak çalıştı. 2015 yılında Montclair State University / Institute for the Advancement of Philosophy for Children (IAPC) merkezinde Çocuklar İçin Felsefe eğitimi programını tamamladı. Little Thinkers Society'nin kurucusudur. Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi’nde Çocuklar İçin Felsefe Eğitmen Eğitimi Uzmanlık Sertifikası programını yürütmekte, aynı zamanda Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde yarı-zamanlı öğretim görevlisi olarak Eğitim Felsefesi dersi vermektedir. Redhouse Kidz Yayınları'nın Çocuklar İçin Felsefe kitapları serisinin yazarıdır. Eğitmenlik, eğitmen eğitimi, eğitim içeriği hazırlama konularında bilgi ve deneyim sahibidir. 2009 doğumlu Ferhan'ın annesidir.
 

İlişkili sergi: Zevk Meselesi
Yaş Grubu: 10-12
Kontenjan: 15 kişi
Süre: 1 saat 

Atölye Başına Katılım Bedeli: 60 TL

Katılımcılara e-posta aracılığıyla katılımcı belgesi gönderilecektir. Zoom Meeting uygulaması üzerinden gerçekleşecek etkinlikte, rehber eşliğinde yapılan 3 boyutlu çevrimiçi sergi turundan sonra sergiye yönelik atölye çalışması yapılacaktır.

Katılımcıları görmek ve kişiye özgü yönergeler verebilmek amacıyla kameranızın ve mikrofonunuzun açık olması gerekmektedir. Kayıt olan her katılımcı bunu kabul etmiş sayılır.

PERAkart AİLE’lere özel indirim uygulanmaktadır.
Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

yükleniyor.. Yükleniyor...
yükleniyor... Yükleniyor...
yükleniyor.... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Nesnelerin Hafızası

Nesnelerin Hafızası

Hediyelik eşyaların kültürel tarihini ele aldığı kitabında Rolf Potts bu tür nesnelerin kişisel hikâyelerle anlam kazandığından bahseder: Nesneler sakladıkları hikâyelerle hatıralara dönüşür. Hatıraları dünyayı değerlendirmek için değil, kendi hikâyemizi anlatmak için toplarız.

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.