Cyanotype Baskı

Pera Yetişkin

  • 2 Eylül 2023 / 14.00

Isabel Muñoz’un deneysel baskı teknikleri kullandığı fotoğrafçılık pratiği ile Zamane İstanbulları’nın çok katmanlı kavramsal çerçevesini bir araya getiren atölyede katılımcılar öncelikle sergileri geziyor. Ardından, bellek üzerine düşünürken kente dair seçtikleri malzemeleri, objeleri ve oluşturdukları negatifleri, farklı yüzeylere uyguluyor. Elçin Acun ve Mert Çağıl Türkay yürütücülüğünde gerçekleşen atölyede, RGB renk sisteminde camgöbeği rengini karşılayan cyan kelimesinden gelen, “mavi baskı” olarak da adlandırılan Cyanotype, güneş baskı tekniği, kullanılıyor.

Not: Katılımcıların e-posta adreslerine, Cyanotype baskı tekniği ve yanlarında getirmek istedikleri objelerle ilgili ön bilgi içeren bir dosya gönderilecektir.

Kontenjan: 10 kişi
Süre: 180 dakika
Atölye başına katılım bedeli: 300 TL

Etkinlik Pera Müzesi’nde (yüz yüze) gerçekleşecektir.
Detaylı bilgi:
ogrenme@peramuzesi.org.tr

Elçin Acun hakkında
1982 İzmir doğumlu olan Elçin Acun, lens tabanlı kavramsal işler üreten bir sanatçı ve akademisyendir. Yüksek lisans eğitimini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fotoğraf Bölümü’nde tamamlayan Acun, aynı bölümde Sanatta Yeterlik eğitimine devam etmekte ve çalışmaktadır. Kendi bedeni üzerinden performatif vurgular yapan sanatçının işleri beden, cinsiyet, toplumsal cinsiyet, kamusal alan-özel alan, görünürlük, kadın ve kuir gibi aynı zamanda kendi hayat dinamiği içinde toplumsal olarak varlık sorgulamasını da içeren düşünceler etrafında şekillenir. Yurt içinde ve yurt dışında çeşitli kişisel ve karma sergiler gerçekleştirmiştir. İstanbul’da yaşayan Acun bağımsız kuir bir sanat inisiyatifi olan KOLİ Art Space'in kurucularındandır ve PLATFORM by GAPO üyesidir. 

Mert Çağıl Türkay hakkında
1987, İstanbul doğumlu olan Mert Çağıl Türkay, lisans, yüksek lisans, sanatta yeterlik eğitimini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fotoğraf Bölümü’nde tamamlamıştır. "International Print Triennial / Interfaces", "Realm- Eyes On / Monat der fotografie Wien", "Mamut Art Project", "TÜYAP Sanat Fuarı", "Aspects of Balkan Photography" gibi birçok ulusal ve uluslararası platformdaki sergilerde ve atölye çalışmalarında yer almıştır. Fotoğraf, alternatif fotoğraf baskı teknikleri, enstalasyon ve video projeleri üretmektedir. Tonalite, doku, malzeme ve detayların manipülasyonu ile duygusal ve sembolik olarak ortaya çıkan çağdaş ve avangart görüntüleri aktarabilen alternatif fotoğraf baskı tekniklerini kullanır. Eserlerinde çoğunlukla kuir teori ve cinsiyet vurgusu, beden-iktidar ilişkisi ve bedenin protesto amaçlı kullanımı görülür.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Deniz Hamamları

Deniz Hamamları

Evliya Çelebi’nin ünlü eseri Seyahatname’den anlaşıldığı üzere deniz hamamlarının geçmişi 17. yüzyıla dayanır, kabul görerek yaygınlaşması ise Batılılaşmanın da etkisiyle 19. yüzyılın ortalarını bulur. 

Deniz Sefası

Deniz Sefası

Deniz hamamından plaja geçiş ise bir devrim niteliğindeydi. Rus ihtilalinde ülkelerinden kaçan Beyaz Ruslar, İstanbul’da pek çok dönüşüme neden olmuşlardı, bunlardan en önemlisi de halkın denizle buluşmasına vesile olan plaj alışkanlıklarıydı. 1920’lerden itibaren deniz hamamları evrilerek yerlerini yavaş yavaş kadın ve erkeğin beraber denize girebildiği plajlara bıraktı. Bu blog yazımızda İstanbul’un plajlarını ve onların özelliklerini ele alıyoruz.

Niko Pirosmani

Niko Pirosmani

“İsimsiz bir Mısır freski, bir Afrika putu ya da bir Girit vazosu: Pirosmani’nin işleri bunların arasında sayılmalı. Onu gerçekten algılayabilmenin tek yolu bu… Bir Pirosmani görünce, insan Gürcistan’a inanç duymaya başlar.”