Mekânlar Arasındaki Eşik: Penceremden Görünenler

Pera Yetişkin

  • 11 Ağustos 2024 / 14.30

Gündelik ve sıradan gibi görünen şeyler, onlarla ilgili deneyimlerimizle farklı anlamlar bulabilir mi? Aynı manzara, “herkesin penceresinden” farklı mı görünür? Ters Yüz PƎRⱯ sergisinin var olanı farklı bir bakış açısıyla yeniden işlevselleştiren kavramsal yapısından yola çıkan atölye; “içerisi” ve “dışarısı” karşıtlığını içinde barındıran pencereler üzerine düşünmeye ve tasarlamaya davet ediyor. Hem mimari bir donatı elemanı olarak hem de mekânlar arasındaki bir eşik olarak metaforik anlamlarıyla pencere imgesinden yola çıkılan atölyede katılımcılar, karton ve aydınger kağıtları kullanarak tasarladıkları pencere formlarına dışarıdan ve içeriden gördüklerini resmediyor.

Atölye Yürütücüsü: Damla Yalçın
Kontenjan: 12 kişi
Süre: 90 dakika
Atölye Başına Katılım Bedeli: 300 TL  

Etkinlik Pera Müzesi’nde (yüz yüze) gerçekleşecektir.
Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

Damla Yalçın Hakkında
Damla Yalçın (1995, Ankara) Marmara Üniversitesi Resim Bölümü’nden mezun oldu. Aynı üniversitenin Tekstil Bölümü’nde sürdürülebilirlik ve biyotekstil üzerine yazmış olduğu “Biyotekstillerin Sanat Pratiklerindeki Yeri” isimli teziyle Yüksek Lisans Programı’nı tamamladı. Türkiye’de ve yurt dışında (Almanya, Polonya, Korea, Hong Kong, Moldova, İtalya, Kıbrıs) birçok karma sergide yer alan Yalçın, “Hatırlanamaz Olanın Hafızası” isimli ilk kişisel sergisini, 2019 yılında Krank Art Galeri’de gerçekleştirdi. Moldova ve İtalya’da ve son olarak Gate27’de sanatçı ağırlama programlarında yer aldı. Yaşamına ve üretimine İstanbul’da devam etmektedir.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Sonsuz Paris (1959-1965)

Sonsuz Paris (1959-1965)

1960’lı yıllarda, Alberto Giacometti yaşadığı kente, Paris’e, sokaklarını, kafelerini, atölyesini ya da karısı Annette’in dairesi gibi daha özel yerleri çizerek saygısını sunmuştur, bu çizimler onun en son kitabını oluşturacaktır: Paris sans fin (Sonsuz Paris). 

Bebek Kral

Bebek Kral

Kundakta çocuk resimlerine, halk büyük bir ilgi gösteriyordu. Kundaklama, neredeyse doğumdan hemen sonra başlıyordu.

Mavi Giysili Kız

Mavi Giysili Kız

Bu tam boy kız portresi, erken 18. yüzyıl Britanya portre çizim sanatının güzel bir örneğidir. Çocuk, sağ ön planı bir sütun kaidesiyle çevrili terasta dururken gösterilir.