Stereoskopik Fotoğraf

Pera Yetişkin

  • 9 Eylül 2023 / 14.00

Elçin Acun ve Seçkin Tercan yürütücülüğünde gerçekleşen atölyede, fotoğrafta üç boyutun uygulama alanı kabul edilen stereoskopik fotoğraf tekniği kullanılıyor. Isabel Muñoz’un altın varak kullanarak cam üzerine uyguladığı baskılar gibi farklı “görme biçimleri” ve etkileyici ışık kullanımından ilham alan katılımcılar, atölyede çekim yapıyor ve bilgisayar ortamında işlenen fotoğraflarını, üç boyutlu şekilde izleme fırsatı buluyor. Atölyede stereoskopik tekniklerin tarihsel ve estetik süreçlerini de öğrenen katılımcılar, fotoğraflarına derinlik ve boyut katıyor.

Not: Katılımcılara atölyede kullanmak üzere 3D anaglif (red/cyan) karton gözlükler verilecektir.  

Kontenjan: 10 kişi
Süre: 120 dakika
Atölye başına katılım bedeli: 250 TL

Etkinlik Pera Müzesi’nde (yüz yüze) gerçekleşecektir.
Detaylı bilgi:
ogrenme@peramuzesi.org.tr 

Elçin Acun Hakkında
1982 İzmir doğumlu olan Elçin Acun, lens tabanlı kavramsal işler üreten bir sanatçı ve akademisyendir. Yüksek lisans eğitimini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fotoğraf Bölümü’nde tamamlayan Acun, aynı bölümde Sanatta Yeterlik eğitimine devam etmekte ve çalışmaktadır. Kendi bedeni üzerinden performatif vurgular yapan sanatçının işleri beden, cinsiyet, toplumsal cinsiyet, kamusal alan-özel alan, görünürlük, kadın ve kuir gibi aynı zamanda kendi hayat dinamiği içinde toplumsal olarak varlık sorgulamasını da içeren düşünceler etrafında şekillenir. Yurt içinde ve yurt dışında çeşitli kişisel ve karma sergiler gerçekleştirmiştir. İstanbul’da yaşayan Acun bağımsız kuir bir sanat inisiyatifi olan KOLİ Art Space'in kurucularındandır ve PLATFORM by GAPO üyesidir.

Seçkin Tercan Hakkında  
1987, Kıbrıs doğumlu olan Seçkin Tercan, lisans ve lisansüstü eğitimini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fotoğraf Bölümü’nde tamamlamıştır. Aynı bölümde akademisyen olarak çalışmaktadır. “Parça – Bütün” başlıklı ilk kişisel sergisini Mart 2006 yılında Lefkoşa’da açmış ve 2013 yılında Indiana Üniversitesi, Alfred Kinsey Enstitüsü’nde araştırmacı ve misafir sanatçı olarak bulunmuştur. Nü ve portre üzerine yoğunlaştığı çalışmaları kurgusal anlatı fotoğrafı diliyle biçimlenmektedir. Beden ve formu merkeze taşıdığı görüntülerde yanılsama olgusunu etkin biçimde kullanmayı hedefler. Kurgusal ve beden odaklı fotoğraflarında cinsiyet, erkeklik ve mekan kavramlarını sorgular. Stereoskopik fotoğraf tekniğini arkeolojik mekan ve nesneler üzerinde uygulamakta aynı zamanda nü çalışmalarında bir anlatı biçimi olarak kullanmaktadır. Halen yürütülmekte olan Heraion Teichos Antik Kenti Kazısı ve Perinthos/Herakleia Antik Kenti kazılarında ekip üyesidir.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Deniz Sefası

Deniz Sefası

Deniz hamamından plaja geçiş ise bir devrim niteliğindeydi. Rus ihtilalinde ülkelerinden kaçan Beyaz Ruslar, İstanbul’da pek çok dönüşüme neden olmuşlardı, bunlardan en önemlisi de halkın denizle buluşmasına vesile olan plaj alışkanlıklarıydı. 1920’lerden itibaren deniz hamamları evrilerek yerlerini yavaş yavaş kadın ve erkeğin beraber denize girebildiği plajlara bıraktı. Bu blog yazımızda İstanbul’un plajlarını ve onların özelliklerini ele alıyoruz.

Niko Pirosmani

Niko Pirosmani

“İsimsiz bir Mısır freski, bir Afrika putu ya da bir Girit vazosu: Pirosmani’nin işleri bunların arasında sayılmalı. Onu gerçekten algılayabilmenin tek yolu bu… Bir Pirosmani görünce, insan Gürcistan’a inanç duymaya başlar.”

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”