Unutma Taşları: Değişen Formlar
Sanatçı Atölyesi: Kıymet Daştan

Pera Genç
13+

  • 19 Şubat 2021 / 19.00
  • 15 Ocak 2021 / 19.00

Gündelik hayatta hafızayı nasıl sakladığımız, nasıl yok ettiğimiz ve onu nasıl oluşturduğumuzu, gittiğimiz dere ve deniz kenarlarından ya da şehirde karşılaşılıp topladığımız taşlar üzerinden konuşup kendi unutma taşlarımızı yaratıyoruz. Bu atölyede sakladığımız ya da bulduğumuz taşları; bant, gazete, dergi, fotoğraf gibi kağıt malzemeler, sulu boya, boya kalemleri, makas, kumaş, dikiş ipi, falçata, silgi gibi ayrıca; strafor, poşet, karton, alüminyum folyo gibi ambalaj ürünleri ile çevremizde rahatlıkla bulabileceğimiz her türlü atık malzemeyle hazırlıyoruz.

Atölyede yaptığımız uygulamalar saklanılan ve atılan şeyler ile hafıza arasındaki bağa işaret edip yükleri hafifletmek üzerine düşünme alanı sunuyor. Diğer yandan 3 boyutlu bir formun kendisine odaklanıp ondan bir kabuk oluşturmak, sarmak, kırmak, eklemek, dikmek, yapıştırmak, doku çıkarmak, boyamak gibi fiziksel eylemlerden oluşan denemeler yapıyoruz. Bu üretim sürecinde unutmanın ya da hatırlamanın fiziksel yöntemleri üzerinden ifade biçimleri bulmaya çalışıyoruz. Hafıza gibi soyut bir kavramın gündelik hayatımıza yayılmış katmanlarını görünür kılmayı, etrafımızdaki gündelik nesnelerle ve malzemelerle olan ilişkimiz üzerine yeniden düşünmeyi hedefliyoruz.

İlişkili Sergi: Kristal Berraklığı

Malzemeler
Farklı boylarda birkaç adet taş
Çeşitli ambalaj ürünleri (alüminyum folyo, poşet, strafor vb.)
Kağıt malzemeler (gazete, dergi, fotoğraf)
Sulu boya, boya kalemleri
Makas
Falçata
Yapıştırıcı
Bant
Silgi
Kumaş
Dikiş ipi 

Yaş Grubu: 13 yaş ve üzeri
Kontenjan: 25 kişi
Süre: 90 dakika 

Atölye başına katılım bedeli: 45 TL
Öğrenciler için atölye başına katılım bedeli: 25 TL

Etkinlik sonunda katılımcılara e-posta aracılığıyla katılımcı belgesi gönderilecektir.
Zoom Meeting uygulaması üzerinden gerçekleşecek etkinlikte, rehber eşliğinde yapılan çevrimiçi sergi turundan sonra, sergiye yönelik atölye çalışması yapılacaktır.
Katılımcıları görmek ve kişiye özgü yönergeler verebilmek amacıyla kameranızın ve mikrofonunuzun açık olması gerekmektedir. Bilet alan her katılımcı bunu kabul etmiş sayılır. 

Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

Kıymet Daştan Hakkında

Kıymet Daştan’ın (d. 1980, İstanbul) kavramsal izdüşümlerle yüklü biçimsel deneyleri, bellek, miras, toplumsal  rolleri irdelerken malzemenin şiirsel ufkunu keşfe çıkar. Üretmek ve fiziksel bir mevcudiyete büründürmek sanatçı için düşünmenin bir yoludur. Günlük yaşam nesnelerinin dolaşan ve tekrarlanan sembolleri ve işaretleri arasında parçalanmış bellek görüntülerini bulmaya kararlı, Daştan, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Heykel Bölümü’nü (2008) bitirdi ve Milano’daki Domus Academy’de tasarım yüksek lisansı (2014) yaptı. Türkiye’nin çeşitli kamusal alanlarına heykeller yapan İstanbul ve Fransa’da olmak üzere 2 kişisel sergi açan sanatçı, şimdiye kadar yurt içi ve yurt dışında çeşitli galeri ve kamusal alanlarda birçok karma sergiye, sanatçı rezidanslarına ve sempozyumlara katıldı. Son olarak 2019 yılında Beyrut’taki Ashkal Alwan'ın 1 yıllık Home Workspace programını tamamladı. Bunların yanı sıra uzun süre İstanbul Kapalıçarşı’da tasarım dersleri verdi. 2008’de Sabancı Sanat Ödülleri; Heykel Bölümü Birincilik ödülü, 2013‘de JTR Mücevher Tasarım yarışması; birincilik ödülü gibi birçok yarışmada dereceler kazandı. Ayrıca Daştan, dünya çapında sanatçıların projelerini hayata geçirmeleri için tasarım, prodüksiyon ve proje geliştirme desteği verdi. Masumiyet Müzesi’nin kurulum sürecinde ve sonrasında Orhan Pamuk’un vizyonu doğrultusunda müze için çalışmalar üretti; 14. İstanbul Bienali “Tuzlu Su”da Anna Boghiguian, Michael Rakowitz’ın çalışmalarının, 15. İstanbul Bienali “İyi Bir Komşu”da ise Mahmoud Khaled’in çalışmasının proje koordinatörlüğünü üstlendi. Daştan çalışmalarına İstanbul’daki atölyesinde devam etmektedir.

yükleniyor . Yükleniyor...
yükleniyor .. Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Göz kamaştırıcı güzellikleriyle Konstantinopolis’in ihtişamını yaratan kutsal mekânlar, aynı zamanda değerli röliklerin saklandığı yerlerdi ve bu nedenle şifa kaynaklarıydı. 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.