Görünenin Ardındaki Singapur

5 Nisan - 20 Mayıs 2018

Görünenin Ardındaki Singapur sergisi, yaşamını Singapur’da sürdüren fotoğraf sanatçılarının özgün bakış açılarıyla, ülkedeki gündelik hayatın “sıradan” kabul edilen manzaralarını izleyicilere sundu. Kendisi de fotoğraf sanatçısı olan TAY Kay Chin’in küratörlüğünde hazırlanan sergi, yaşadıkları ülkenin meselelerini konu edinen fotoğrafçıların bir araya geldiği PLATFORM adlı oluşumun iki yıllık ortak çalışmasının sonucunda ortaya çıktı. Derinlikli bir araştırma niteliği de taşıyan Görünenin Ardındaki Singapur sergisi, ülkenin bilinmeyen yüzünü yerelden bir bakışla görünür hale getirdi.

Singapur tarihinin dönüm noktalarında, ânı kayda geçirmek amacıyla hazırlanan iddialı fotoğraf projeleri; 1984 tarihli Singapur’a Selamlar ve 1990’daki Singapur: Ada, Şehir kitapları farklı sonuçlar doğurmuştu. İlki, yaşama biçimine daha üstünkörü ve yabancı bir bakış sunarken, ikincisi “gündelik hayat” ve “sıradan olan”a ilişkin görece daha derinlikli bir araştırma niteliğindeydi.

Zaman içinde Singapur’da fotoğrafçılık ciddi bir gelişme kaydetti ve en önemlisi, pek çok yerli fotoğraf sanatçısı, yaşadıkları ülkenin meselelerini konu edindi ve bunları, özgün bakış açılarıyla dünyaya sundu. Ağırlıklı olarak belgesel fotoğrafçılık ve fotojurnalizm alanlarında çalışan profesyonel fotoğrafçılardan oluşan PLATFORM topluluğu ise Singapur’a farklı bir bakış getiren üretimleri her zaman destekledi.

Sanatçılar: Zinkie AW, Amrita CHANDRADAS, Sam CHIN & Samuel HE, CHOW Chee Yong, John CLANG, CHUA Chin Hon, Ernest GOH, Philip HO, KOH Yee Chao, Edwin KOO, LIM Weixiang, Bob LEE, Sean LEE, Nicky LOH, Graciela MAGNONI, Nadir MEHADJI, Joseph NAIR, Deanna NG, Dara ONG, ORE Huiying, SIM Chi Yin, Darren SOH, TAY Kay Chin, Matthew TEO, THAM Kok Leong, UNG Ruey Loon, Patrick VAN DAM, WEE Teck Hian, Tom WHITE, Bernice WONG, Shyue WOON, Vanissa YUNIBANDHU, Robert ZHAO Renhui

Görünenin Ardındaki Singapur

Görünenin Ardındaki Singapur

2018 yılında Pera Müzesi’nde düzenlenen Görünenin Ardındaki Singapur sergisi, yaşamını Singapur’da sürdüren fotoğraf sanatçılarının özgün bakış açılarıyla, ülkedeki gündelik hayatın “sıradan” kabul edilen manzaralarını izleyicilere sundu. Sergi, yaşadıkları ülkenin meselelerini konu edinen fotoğrafçıların bir araya geldiği PLATFORM adlı oluşumun iki yıllık ortak çalışmasının sonucunda ortaya çıktı. Derinlikli bir araştırma niteliği sergi ve sergiye paralel olarak hazırlanan kataloğu, ülkenin bilinmeyen yüzünü, yerelden bir bakışla görünür hale getiriyor.

Video

Singapur’u Düşlemek

Program, Görünenin Ardındaki Singapur sergisinin izlerini sürdüğü coğrafyaya içeriden bir bakış sunuyor ve izleyicileri Singapur sinemasında bir yolculuğa davet ediyor.

Bir Kedi Dosyası

Bir Kedi Dosyası

Kedilerin Eski Mısır’da ilk kez evcilleştirilmelerinin üzerinden binlerce yıl geçmiş olsa da çekicilikleri giderek artıyor. Dünyanın dört bir yanında çeşitli şehir efsaneleri yüzyıllardır alıp başını gitmekte: Avrupa’nın birkaç farklı bölgesinde, hamile bir kadının bir kediyi tutması ya da onu kucağında oturtması sakıncalı görülüyordu.

Deniz Sefası

Deniz Sefası

Deniz hamamından plaja geçiş ise bir devrim niteliğindeydi. Rus ihtilalinde ülkelerinden kaçan Beyaz Ruslar, İstanbul’da pek çok dönüşüme neden olmuşlardı, bunlardan en önemlisi de halkın denizle buluşmasına vesile olan plaj alışkanlıklarıydı. 1920’lerden itibaren deniz hamamları evrilerek yerlerini yavaş yavaş kadın ve erkeğin beraber denize girebildiği plajlara bıraktı. Bu blog yazımızda İstanbul’un plajlarını ve onların özelliklerini ele alıyoruz.

Haliç

Haliç

Batılı ressamların İstanbul’u konu alan resimleri söz konusu olduğunda Haliç çok özel bir yere ve öneme sahiptir. Topkapı Sarayı ve anıtsal yapıların yer aldığı Tarihi Yarımada’yla, batılıların konakladığı, yabancı elçiliklerin yer aldığı Galata’yı birbirinden ayıran bu su kütlesi, geçişimli bir sınır gibidir adeta.