Elektronik Köprüler
Fulya Uçanok

Elektroakustik Canlı Performans

27 Eylül 2019 / 20:00

Pera Müzesi yeni konuşma ve performans serisiyle, bu kez elektronik müziğin etkileşime geçtiği diğer alanları keşfe çağırıyor!

İstanbul’da kurulan müzik kolektifi ÆVOM iş birliğiyle hayat geçirilen “Elektronik Köprüler”, teknoloji, edebiyat, sinema, çevre, psikoloji, sosyoloji, bilgisayar oyunları, politika, kentsel dönüşüm, doğa ve felsefe gibi elektronik müziğin beslendiği ve etkileşime geçtiği farklı mesele ve alanları odağına alıyor. Serinin ilk etkinliğinde Doç. Dr. İlke Boran’ın elektronik müziğin doğuşuna odaklanan konuşmasının ardından Fulya Uçanok konuyu elektroakustik canlı performansıyla ele alacak.

18:30     Konuşma
20:00     Performans

Pera Café’de gerçekleştirilen performans ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır, yerler sınırlıdır.

Fulya Uçanok, Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet konservatuvarında piyano bölümünden mezun olmuş, yüksek lisansını, İstanbul Teknik Üniversitesi Müzik İleri Araştırmalar Merkezinde (MİAM) yine piyano üzerine tamamlamıştır. Yüksek lisansını verdikten sonra Endonezya/Bali’ye Endonezya hükümet bursu olan Darmasiswa ile gamelan çalışmaya gitmiştir. Burada bir buçuk yıl kalarak “Gender Wayang” gamelan geleneğini çalışmıştır. Çalışmalarına elektroakustik kompozisyon ve performans alanında devam etmek üzere İTÜ MİAM’ın Sessel Sanatlar bölümünde doktora çalışmalarına başlamıştır. İstanbul temelli müzisyenlerden oluşan ve ilgi alanları özgür doğaçlama ve disiplinler arası çalışmalar olan “Klank.ist impro” grubunun üyesidir.

Güncel ilgi alanları arasında, elektroakustik kompozisyon ve performans alanlarında çoğulculuk, müziği popülerleştirmeden ulaşılabilir kılma yöntemleri, “arada olma” mekanizmaları ve karşılıklı güç dinamiklerini devre dışı bırakmaya dair yöntemler araştırmak vardır. Uçanok, İTÜ MİAM’da Sessel Sanatlar bölümünde doktora yapmakta ve İstanbul Bilgi Üniversitesi müzik bölümünde araştırma görevlisi olarak çalışmaktadır.

ÆVOM nedir?
ÆVOM İstanbul’da kurulan, farklı mekânlarda kültür sanat ve müzik etkinlikleri gerçekleştiren sınırsız ve aidiyetsiz bir kolektiftir.

Kâhin Serenatları | Güneşe Serenatlar, Kornelia Binicewicz

Kâhin Serenatları | Güneşe Serenatlar, Kornelia Binicewicz

Yarına Notlar sergisinde yer alan, dansçı ve koreograf Amrita Hepi’nin Kâhin Serenatları projesi kapsamında, müzik profesyonelleri ile dinleyenleri harekete geçmeye teşvik eden çalma listeleri hazırladık. Serinin son çalma listesi Kornelia Binicewicz’in hazırladığı "Güneşe Serenatlar".

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize. 

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.