Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley

Küratörlerle Sergi Turu

6 Ekim 2016 / 18:30

Pera Müzesi 8 Eylül – 16 Ekim tarihleri arasında düzenlediği Katherine Behar: Veri Girişi sergisi kapsamında, serginin küratörleri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley ile bir tur gerçekleştiriyor.

Fatma Çolakoğlu hakkında
Fatma Çolakoğlu Emerson College'da Film Yönetmenliği ve Sinema Tarihi dallarında lisans eğitiminin ardından yüksek lisansını Goldsmiths College'da Tiyatro Yönetmenliği üzerine yaptı. İstanbul Modern’de sinema programını başlattı. Ulya Soley ile kurduğu küratör ikilisi Maybe Art Projects kapsamında projeler yürütüyor. 2008’den bu yana Pera Müzesi’nde film ve video programlarının küratörlüğünü ve iletişim programlarının yöneticiliğini yapıyor.

Ulya Soley hakkında
Ulya Soley McGill Üniversitesi’nde Sanat Tarihi ve Psikoloji dallarında eğitimini tamamladı. Yakın zamanda Proto5533’ün genç küratörler programı kapsamında Stereo-Gerçeklik sergisinin küratörlüğünü yaptı. Aylık yayınlanan Istanbul Art News’a katkıda bulunuyor. Fatma Çolakoğlu ile kurduğu küratör ikilisi Maybe Art Projects kapsamında projeler yürütüyor. Pera Müzesi’nde proje yöneticisi ve koleksiyon sorumlusu olarak çalışıyor.

Rehberli Tur Ücreti: 30 TL (Pera Müzesi Dostları için ücretsiz)
Kontenjanımız sınırlıdır.
Tura katılmak için 
resepsiyon@peramuzesi.org.tr e-posta adresinden veya (0)212 334 99 24 numaralı telefondan rezervasyon yaptırmanızı rica ederiz.

Süreli Sergi

Katherine Behar: Veri Girişi

New York’ta yaşayan, heykel, performans ve video alanlarında çalışan sanatçı Katherine Behar’ın pratiğine genel bir bakış sunan sergi, insan ve teknolojinin, karmaşık ve bazen de isyan niteliğindeki bir arada yaşama yollarını konu etti ve çalışan bedenlerin tekrarlayıp duran ağır işlere nasıl karşı koyabileceklerini ele aldı.

Katherine Behar: Veri Girişi

Gece Yarısı Hikâyeleri: Ruh <br> Aşkın Güngör

Gece Yarısı Hikâyeleri: Ruh
Aşkın Güngör

En çok çocukları öldürmekten haz duyuyorum. Etleri kesilip göğüs kafesleri kırılırken hep aynı şekilde bağırıyorlar: “ANNE!BABA! ANNEEEE! BABAAAA!”

Viyana'dan Dönüş

Viyana'dan Dönüş

Józef Brandt, 17. yüzyıl Polonya’sına büyük ilgi duymuştur. En sevdiği temalar arasında savaş sahnelerinin yanı sıra muharebenin öncesi ve sonrasını ele alan gündelik yaşam sahneleri bulunmaktadır. 

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.