"Mürekkepten"
Karen Smith, Tang Bohua, Jian-Jun Zhang, Zhou Fan

Söyleşi

11 Nisan 2019 / 18:30

Pera Müzesi’nin düzenlediği Mürekkepten: Çin Güncel Sanatından Yorumlamalar sergisi kapsamında, küratör Karen Smith, sergide yer alan sanatçılardan Tang Bohua, Jian-Jun Zhang ve Zhou Fan ile sergide yer alan yapıtları üzerine bir söyleşi gerçekleştiriyor.

Mürekkep resim geleneğinin farklı yorumlarına odaklanan Mürekkepten: Çin Güncel Sanatından Yorumlamalar sergisi, çalışmalarını Çin’de sürdüren 13 sanatçının yapıtlarını bir araya getiriyor. Sanatçıların sergide yer alan çalışmaları, kâğıt, fırça ve mürekkep gibi geleneksel malzemelerin kullanımından öte mürekkebin kültürel ruhunu taşıyor. Çalışma pratiklerindeki deneysel formlar, sanatçıların günümüz kültürel bağlamında mürekkep geleneğini nasıl yeniden ele aldığını ve bu güçlü geleneği nasıl zenginleştirdiğini vurguluyor. Sergide Tang Bohua Yaz Böcekleri Ülkesi, Jian-Jun Zhang 1000 Karakterli Metin ve Zhou Fan Fobi adlı eserleriyle yer alıyor.

Karen Smith
Karen Smith yirmi yılı aşkın süredir Çin’de yaşıyor ve güncel sanat alanında çalışıyor. 2013 yılından bu yana güncel sanat müzesi OCAT Xi’an’ın direktörü. Aynı zamanda Şanghay Fotoğraf Merkezi (SCoP)’nin genel küratörlüğünü üstleniyor.

Tang Bohua
Tang Bohua, 1986 yılında Çin’in Hunan bölgesinde doğdu. 2009’da Hangzhou’daki Çin Sanat Akademisi’nin baskı bölümünden mezun oldu. Mezuniyetinin ardından Pekin’e yerleşti. Bağımsız prodüksiyon stüdyosu Ink Man Culture’ı kurdu ve buranın yöneticiliğini üstlendi. Stüdyonun ilk büyük filmi, 2013’te tamamlanan Yaz Böcekleri Ülkesi oldu. Filmin gösterildiği festivaller arasında: 60. Oberhausen Uluslararası Kısa Film Festivali; 24. Zagreb Dünya Animasyon Festivali; 68. Edinburgh Uluslararası Film Festivali; 7. Polonya Uluslararası Animasyon Festivali; 25. Sao Paulo Uluslararası Kısa Film Festivali bulunuyor.

Jian-Jun Zhang
Jian-Jun Zhang, 1955 yılında Şanghay’da doğdu. 1978’de Şanghay Tiyatro Akademisi’nin Güzel Sanatlar Bölümü’nden mezun oldu. 1987-88 yıllarında New York’ta bulunan Asian Cultural Council sponsorluğunda güncel sanat araştırmaları gerçekleştirmek üzere ABD’yi ziyaret etti. 1989 yılında sanat kariyerini ilerletmek üzere New York’a taşındı. 1990’da ve daha sonra 1996 yılında Pollock- Krasner Foundation’dan burs aldı. Son olarak 2014 yılında New York Foundation for the Arts’ın Heykel Ödülü’nü kazandı. Yapıtlarının yer aldığı koleksiyonlar: San Francisco Asian Art Museum, Brooklyn Museum; M+ Museum, Hong Kong; Şanghay Sanat Müzesi; Yuz Müzesi, Şanghay, ve Guangdong Sanat Müzesi.

Zhou Fan
Zhou Fan, 1983 yılında Taiyuan, Shanxi bölgesinde doğdu. 2006 yılında Shanxi Üniversitesi’nin Güzel Sanatlar Bölümü’nden grafik sanatları alanında lisans derecesi aldı. O zamandan beri bağımsız bir sanatçı olarak çalışıyor. Zhou Fan, Chengdu’da yaşıyor ve çalışıyor.

Sergi katında gerçekleştirilen etkinlik ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır, yerler sınırlıdır. Konuşma dili İngilizce olup, Türkçe ardıl çeviri yapılacaktır.

Süreli Sergi

Mürekkepten

Mürekkep resim geleneğinin farklı yorumlarına odaklanan Mürekkepten: Çin Güncel Sanatından Yorumlamalar sergisi, çalışmalarını Çin’de sürdüren 13 sanatçının yapıtlarını bir araya getirdi.

Mürekkepten

Deli Kralın Huzuruna Kabul

Deli Kralın Huzuruna Kabul

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor. Sanatçının, Osmanlı’nın İngiltere’ye gönderdiği ilk elçi Yusuf Agah Efendi yorumlarını, her ay Pera Müzesi Blog’undan takip edebilirsiniz.

José Sancho’nun Yaşam Öyküsü

José Sancho’nun Yaşam Öyküsü

José Sancho Benito 18 Nisan 1935’te, Kosta Rika’nın Punteneras bölgesinde dünyaya geldi. Ailesi başkent San José’ye göçtü ve Sancho 1952 yılında buradaki Kosta Rika Lisesi’ni bitirdi. Daha sonra Kosta Rika Üniversitesi İktisadi Bilimler Okulu’nda eğitim görmeye başladı ve 1958 yılında iktisat bölümünden birincilikle mezun oldu.

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.