Yönetmen Barış Kaya ve Soner Caner ile Söyleşi

Söyleşi

13 Mayıs 2017 / 15:30

Pera Film “Büyüme Sancıları” programı kapsamında “Rauf” filminin yönetmenleriyle bir söyleşi gerçekleştiriyor. Yönetmenler Barış Kaya ve Soner Caner filmin 13 Mayıs Cumartesi, 14:00’daki gösteriminin ardından izleyicilerin sorularını yanıtlayacak.

Yönetmenler Hakkında:

Barış Kaya, Eskişehir Anadolu Üniversitesi İBF Sinema & Televizyon Bölümü’nden 1998’de mezun oldu. Çeşitli yapım şirketlerinde çalıştıktan ve Kristal Elma Ödülü’ne layık görülenler dahil onlarca televizyon reklamı yönetti. Nefes (Yön: Levent Semerci) filminin ikinci yönetmenliğini, Ayhan Hanım (Yön: Levent Semerci) filminin yapımcılığını üstlendi ve Ocak 2013’te Peri İstanbul’un kurucu ortağı oldu.

Soner Caner, Plastik Teknolojiler eğitiminin ardından sinema ve reklam sektöründe dekor tasarım ve uygulama, sanat yönetmenliği ve plastik makyaj üzerine çalıştı. Ulak (Yön: Çağan Irmak) filminin makyajlarını, Nefes (Yön: Levent Semerci), Ayhan Hanım (Yön: Levent Semerci) ve Çanakkale Çocukları (Yön: Sinan Çetin) filmlerinin sanat yönetmenliğini üstlendi; Nefes ile Adana Film Festivali’nde En İyi Sanat Yönetmeni ödülünü kazandı.

Nefes ve Ayhan Hanım filmlerinde birlikte çalıştıktan sonra, 2016’da yönetmen koltuğuna oturdukları Rauf, Barış Kaya ve Soner Caner’in yönettiği ilk uzun metrajlı film.

Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleştirilecek etkinlik ücretsizdir. Yerler sınırlıdır, rezervasyon alınmamaktadır. Etkinlik dili Türkçe’dir.

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Antalya’nın Yetiştirdiği Genç Sanatçılar

Antalya’nın Yetiştirdiği Genç Sanatçılar

Pera Müzesi Blog, N’olmuş? işbirliğiyle hazırlanan yazı dizisi devam ediyor. Kendilerini; “Bilindik N’olmuş? sorusunu her gün yeniden soruyor, karşımıza çıkan sayısız beklenmedik cevabı sizlerle paylaşıyoruz.

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.