Özel Gösterim: Sansür

6 - 7 Ağustos 2022

Pera Film, Nisan ayında Pera Müzesi’nde açılan Ve Şimdi İyi Haberler sergisi kapsamında, geçtiğimiz yıl çok konuşulan filmlerden biri olan Sansür’ü özel gösterimle izleyiciyle buluşturuyor.

Düşünsel bir başlangıç noktası olarak gazeteden yola çıkan Ve Şimdi İyi Haberler, metin ve haber ilişkisine, fotoğrafın bulunmasının toplumu nasıl şekillendirdiğine ve totaliter sistemlerin kitle iletişim araçları üzerindeki güçlü etkisine odaklanıyor. 1980'lerde, şiddet içerikli videoların toplum üzerindeki etkisi hakkında medyanın abartılı tartışmalarının zirvede olduğu bir zamanda geçen Sansür ise, kurgu ile gerçeklik arasındaki çizgiyi çözmeye çalışan Enid'in hikayesini aktarıyor. 

Heavyhorror.com’da “gerçeküstü ve çarpıcı olduğu kadar tuhaf şekilde rahatsız edici” sözleriyle övülen, yenilikçi diliyle dikkat çeken Sansür, 6 ve 7 Ağustos’ta Pera Film’de!

Bu program kapsamındaki Pera Film gösterim ve etkinlikleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır. Yasal düzenlemeler uyarınca aksi belirtilmediği sürece tüm film gösterimlerimiz 18+ uygulamasına tabidir.

6 Ağustos

17.00 Sansür

7 Ağustos

17.00 Sansür

Sansür

Sansür

Özel Gösterim: Sansür

Pera Film, Nisan ayında Pera Müzesi’nde açılan Ve Şimdi İyi Haberler sergisi kapsamında, geçtiğimiz yıl çok konuşulan filmlerden biri olan Sansür’ü özel gösterimle izleyiciyle buluşturuyor.

Ve Şimdi İyi Haberler

Kitle iletişim araçları ve sanat arasındaki ilişkiyi odağına alan Ve Şimdi İyi Haberler sergisi, Annette ve Peter Nobel Koleksiyonu’ndan kapsamlı bir seçkiyi bir araya getiriyor.

Ve Şimdi İyi Haberler

Tarkovsky: Zamanın İzleri

Tarkovsky: Zamanın İzleri

"Tarkovsky’nin ilk filmlerini keşfetmem, tam bir mucizeydi. Kendimi daha önceden hiç anahtarlarına ulaşamadığım bir kapının önünde buldum. Her zaman açıp ötesine geçmek istediğim bir kapı… Sonunda biri, nasıl söyleyeceğimi bilemediğim şeyleri ifade etmişti. Benim için Tarkovsky en büyük film yapımcısıdır.” 

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.