Sinema Seni Seviyorum

14 Şubat - 8 Mart 2015

“Sinema dünyadaki en güzel sahtekarlıktır.”
Jean-Luc Godard




Pera Film’in yeni programı Sinema Seni Seviyorum sevgi dolu bir saygı duruşu. Programda sinemayı ve sinema sevgisini vurgulayan ilginç belgesel ve kurgu filmlerden bir seçki yer alıyor.

Dziga Vertov 1923’te, “Gözümüzü olduğundan daha iyi hale getiremeyiz, ama kamerayı sonsuza dek mükemmelleştirebiliriz,” demişti. Şimdi, onlarca yıl sonra, sinema hala kendini mükemmelleştirmeye uğraşıyor – olağanüstü yönetmenler, oyunculuklar ve hikaye anlatma biçimleri, bizi beyaz perdeye bağımlı kılmış durumda. Bu bağımlılık, sinemanın temelini oluşturan yoğun sevgi ve emeği yansıtıyor. Sinema Seni Seviyorum Sevgililer Günü ile de kesişiyor ama romantik filmleri bir araya getirmek yerine, film yapım sanatını öven ve coşkusunu paylaşan gerçek ve hayali hikayeler arasında bir yolculuğa çıkarıyor. John Berger sinematik deneyimi şöyle tanımlıyor: “Sinema sanat olmayı başardığında elimizde kalan, insanlıkla kendiliğinden kurulmuş bir sürekliliktir. Prenslerin ya da burjuvazinin sanatı değildir. Popüler ve serseridir. Sinemanın gökyüzünde insanlar, ne olabileceklerini öğrenir ve tekil yaşamlarının dışında onlara neyin ait olduğunu keşfederler.” Ve bu yüzden, sinema seni seviyoruz!

Programın bir kısmı institute français işbirliğiyle düzenleniyor.

14 Şubat

14.00 Nefret

16.00 Bardot, la Méprise

15 Şubat

14.00 Henri-Georges Clouzot’nun Cehennemi

21 Şubat

15.00 Aya Yolculuk

Olağanüstü Yolculuk

27 Şubat

19.00 Bu Filme Henüz Yaş Sınırlaması Getirilmedi

21.00 Lütfen Başa Sarın

28 Şubat

14.00 Lütfen Başa Sarın

16.00 Sapığın Sinema Rehberi

19.00 237 No’lu Oda

4 Mart

19.00 Bu Filme Henüz Yaş Sınırlaması Getirilmedi

5 Mart

19.00 Agnès’in Plajları

6 Mart

19.00 Aya Yolculuk

Olağanüstü Yolculuk

21.00 Nefret

7 Mart

13.00 Henri-Georges Clouzot’nun Cehennemi

15.00 Bardot, la Méprise

17.00 Serbest Radikaller: Bir Deneysel Sinema Tarihi

19.00 Sapığın Sinema Rehberi

8 Mart

14.00 Agnès’in Plajları

16.00 Serbest Radikaller: Bir Deneysel Sinema Tarihi

18.00 237 No’lu Oda

Nefret

Nefret

Bardot, la Méprise

Bardot, la Méprise

Henri-Georges Clouzot’nun Cehennemi

Henri-Georges Clouzot’nun Cehennemi

Serbest Radikaller: Bir Deneysel Sinema Tarihi

Serbest Radikaller: Bir Deneysel Sinema Tarihi

Agnès’in Plajları

Agnès’in Plajları

Aya Yolculuk

Aya Yolculuk

Olağanüstü Yolculuk

Olağanüstü Yolculuk

237 No’lu Oda

237 No’lu Oda

Bu Filme Henüz Yaş Sınırlaması Getirilmedi

Bu Filme Henüz Yaş Sınırlaması Getirilmedi

Sapığın Sinema Rehberi

Sapığın Sinema Rehberi

Lütfen Başa Sarın

Lütfen Başa Sarın

Sinema Seni Seviyorum

John Berger sinematik deneyimi şöyle tanımlıyor: “Sinema sanat olmayı başardığında elimizde kalan, insanlıkla kendiliğinden kurulmuş bir sürekliliktir. Prenslerin ya da burjuvazinin sanatı değildir. Popüler ve serseridir. Sinemanın gökyüzünde insanlar, ne olabileceklerini öğrenir ve tekil yaşamlarının dışında onlara neyin ait olduğunu keşfederler.”

Tarkovsky: Zamanın İzleri

Tarkovsky: Zamanın İzleri

"Tarkovsky’nin ilk filmlerini keşfetmem, tam bir mucizeydi. Kendimi daha önceden hiç anahtarlarına ulaşamadığım bir kapının önünde buldum. Her zaman açıp ötesine geçmek istediğim bir kapı… Sonunda biri, nasıl söyleyeceğimi bilemediğim şeyleri ifade etmişti. Benim için Tarkovsky en büyük film yapımcısıdır.” 

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Göz kamaştırıcı güzellikleriyle Konstantinopolis’in ihtişamını yaratan kutsal mekânlar, aynı zamanda değerli röliklerin saklandığı yerlerdi ve bu nedenle şifa kaynaklarıydı.