Aya Yolculuk

  • 21 Şubat 2015 / 15.00
  • 6 Mart 2015 / 19.00

Yönetmen: Georges Méliès
Oyuncular
: Georges Méliès, François Lallement, Jules-Eugène
Fransa
, 13’, 1902, siyah-beyaz; sessiz

Aya Yolculuk, sinemanın öncülerinden Georges Méliès’nin 1896-1912 arasında yaptığı 500’den fazla kısa filmin en bilineni; kurşun biçiminde bir roketin, suratını buruşturmuş bir ayın gözüne girmesi görüntüsü de sinema tarihinin en tanıdık imgelerinden biri. Başarılı bir sihirbaz olan Méliès, sahne gösterilerinin basit kayıtlarından, dünyanın ilk anlatılı filmleri arasında sayılan göz kamaştırıcı fantezi epiklerine geçti. Bu “kandırmacalı filmler” fantastik hikayeleri, ince ince boyanmış setleri ve ayrıntılı kostümleri basit ama etkili özel efektlerle, örneğin yavaşlatılmış çekim, erime ve üst üste bindirmeyle birleştirdi. Méliès’nin bu dönemde yaptığı diğer uzun filmler gibi Aya Yolculuk da bir dizi tablodan oluşur, her birinde kaotik aksiyon ve çoklu kamera oyunları vardır, bunlar inatla statik duran bir kamerayla çekilmiştir ve hep birlikte basit bir hikaye anlatırlar. Seyirciler filme bayıldı, ama bir sonraki yıl Edwin S. Porter’in Büyük Tren Soygunu biraz daha sofistike bir anlatıyla daha da başarılı oldu. Sinematik fantazinin ilk örneklerinden biri olan Aya Yolculuk, daha sonra Oz Büyücüsü ve Yıldız Savaşları gibi hayalgücünü serbest bırakan filmlerin önünü açtı, çünkü özel efektlerle izleyiciyi cezbetmenin köklerinin, 1970’lerdeki gişe rekortmeni filmlerin köklerinden daha derine uzandığını kanıtladı.

Sinema Seni Seviyorum

Nefret

Sinema Seni Seviyorum

Bardot, la Méprise

Sinema Seni Seviyorum

Henri-Georges Clouzot’nun Cehennemi

Sinema Seni Seviyorum

Serbest Radikaller: Bir Deneysel Sinema Tarihi

Sinema Seni Seviyorum

Agnès’in Plajları

Sinema Seni Seviyorum

Aya Yolculuk

Sinema Seni Seviyorum

Olağanüstü Yolculuk

Sinema Seni Seviyorum

237 No’lu Oda

Sinema Seni Seviyorum

Bu Filme Henüz Yaş Sınırlaması Getirilmedi

Sinema Seni Seviyorum

Sapığın Sinema Rehberi

Sinema Seni Seviyorum

Lütfen Başa Sarın

Aya Yolculuk

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”: <br>Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”:
Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Yeni yıl, sadece takvimdeki bir değişiklikten ibaret değil. Geçmişin ağırlığının hissedildiği bazen de geleceğin belirsizliğiyle yüzleşildiği bir dönüm noktası olabilir. Pera Film bu yılbaşında, beyazperdenin umut, pişmanlık, nostalji ve yeni başlangıçlar etrafında şekillenen hikâyelerine odaklanıyor.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.