İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Neden?

Yönetmen: Yusuf Şahin
Oyuncular: Ahmed Zaki, Naglaa Fathy, Farid Shawqi
Mısır, Cezayir, 127’, 1978, renkli
Arapça; Turkce altyazıyla

Berlin Film Festivali’nde Gümüş Ayı Ödülü’ne layık görülen ve Şahin’in ezber bozan İskenderiye Üçlemesi’nin ilk filmi olan İskenderiye, Neden? 1942 yılında Alman askerlerine karşı savaşmak üzere güçlerini birleştiren İngiliz ve Arap askerlerinin İskenderiye’ye doğru yolculuk hikayesini beyaz perdeye taşıyor. Film Yusuf Şahin’nin gençliğini canlandıran Yehia, Hollywood müzikalleriyle yatıp kalkmakta ve Amerika Birleşik Devletleri’nde oyunculuk eğitimi alma hayalleri kurmaktadır. Çok güzel, zengin bir Musevi kadın, babası ile birlikte Alman kuvvetlerinden kaçmak ya da gizli bir şekilde Almanlarla iş birliği yapmakta olan Mısırlı sevgilisi ile ülkesinde kalmak arasında karar vermek zorundadır. Zengin Mısırlı bir aristokrat ise, genç bir İngiliz asker ile tanışıp onunla özel bir ilişki kurana dek, işgalci askerleri teker teker öldürmektedir... Şahin, ustalığıyla bu muhteşem tarihi ve otobiyografik filminde bu farklı ama birbiriyle bağlantılı hikayeleri bir araya getiriyor.


Berlin Uluslararası Film Festivali, Gümüş Ayı ve Jüri Özel Ödülü

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kor Yılların Tarihi

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Engellenmiş Bir Hayat

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Date Wine

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Omar Gatlato

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Ümmü Gülsüm, Mısır Gibi Bir Ses

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kırık Kanatlar

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Tekrar ve Sonsuza Dek

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Neden?

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: Bir Mısırlı Hikayesi

Kimliğe İlişkin Uzlaşımlar

Kimliğe İlişkin Uzlaşımlar

Portreler, kaçınılmaz olarak toplumsal tanınmaya ve ideolojik değişikliklere tabidir. Bu alanda yer alan eserler, toplumsal cinsiyet ve ırka ilişkin kültürel uzlaşımların yanı sıra film yıldızlarının imajlarında işleyişte olan estetik stratejileri sorguluyor. 

Padişahın Emriyle

Padişahın Emriyle

Resimde Żmurko bir harem odasının egzotik imgesini, parlayan kumaşlar, saçılmış mücevherlerle birlikte sunuyor, burayı “padişahın emriyle” öldürülmüş bir odalığın heykeli andıran güzel bedeni için bir dekor olarak kullanıyor. 

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”: <br>Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”:
Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Yeni yıl, sadece takvimdeki bir değişiklikten ibaret değil. Geçmişin ağırlığının hissedildiği bazen de geleceğin belirsizliğiyle yüzleşildiği bir dönüm noktası olabilir. Pera Film bu yılbaşında, beyazperdenin umut, pişmanlık, nostalji ve yeni başlangıçlar etrafında şekillenen hikâyelerine odaklanıyor.