İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Tekrar ve Sonsuza Dek

Yönetmen: Yusuf Şahin
Oyuncular: Youssra, Yusuf Şahin, Hussein Fahmy
Mısır, Fransa, 105’, 1989, renkli
Arapça; Turkce altyazıyla

1987 yılında, Mısır film endüstrisinin açlık grevi sırasında geçen filmde, İskenderiye, Neden? ve Bir Mısırlı Hikayesi filmlerinde hayatı anlatılan yönetmen Yehia rolünü bu defa Şahin üstleniyor. İskenderiye Üçlemesi’nin ilk iki filminde yönetmenin alter-egosunu canlandıran yakışıklı aktör Amr ‘a kafasını takan Yehia, genç aktörle ilgili sürekli değişen algısına rağmen, yine sürekli değişen çeşitli film projelerinde rol alması konusunda baskı yapmaktadır. Amr’a önce Hamlet rolünü verir, fakat aktör bu rolü yeteneğinin çok üstünde bulur. Daha sonra ona Milattan Önce 332 yılında İskenderiye şehrini kuran yarı Tanrı Büyük İskender üzerine müzikal dönem filmindeki başrolü verir. Bu projeler teker teker iptal olurken Yehia, açlık grevinin öncülerinden kendine güvenli Nadia’dan etkilenir. Yehia’nın ilgisi Nadia’ya doğru kaydıkça yönetmen aktrisi ünlü Mısır kraliçesi Kleopatra rolünde hayal etmeye başlar. Şahin biyografiyi kurgu ve fantezinin yanı sıra yer yer aksiyon, animasyon ve pek çok dinamik müzikal sahne ile birleştirerek Mısır’a, sinema sanatına ve uzun soluklu kariyerine çarpıcı bir saygı duruşunda bulunuyor.

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kor Yılların Tarihi

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Engellenmiş Bir Hayat

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Date Wine

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Omar Gatlato

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Ümmü Gülsüm, Mısır Gibi Bir Ses

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kırık Kanatlar

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Tekrar ve Sonsuza Dek

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Neden?

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: Bir Mısırlı Hikayesi

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Yves Klein’ın mavi pigmentlerini akla getiren bir rengin perdeyi boylu boyunca kapladığını düşünün. Neredeyse 80 dakika boyunca mavinin tonlarında en ufak bir oynama olmasa bile, zihnimiz durduğu yerde durmuyor. Sabit bir maviliğe ne kadar uzun süre bakabiliriz? Mavi tonlar titreyerek, kendi gölgelerini yaratarak bize oyunlar oynamaz mı? Maviden gözlerimiz kamaşmaz mı?

Korku ve Kıyametin Baş Döndürücü Bir İfadesi  <br> Tsang Kin-Wah

Korku ve Kıyametin Baş Döndürücü Bir İfadesi
Tsang Kin-Wah

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

Barbara Kruger’ın İktidar, Kapitalizm,  Kimlik ve Toplumsal Cinsiyete Odaklanan Pratiği Üzerine

Barbara Kruger’ın İktidar, Kapitalizm, Kimlik ve Toplumsal Cinsiyete Odaklanan Pratiği Üzerine

Nobel Koleksiyonu’ndan bir seçki sunan Ve Şimdi İyi Haberler sergisinde iki çarpıcı yapıtıyla yer alan sanatçı Barbara Kruger’ın yaşamı ve yapıtlarına yakından bakıyoruz.