Aydınlık Hayallerimiz

  • 5 Mart 2025 / 19.00
  • 23 Mart 2025 / 15.00

Yönetmen: Payal Kapadia 
Oyuncular: Kani Kusruti, Divya Prabha, Chhaya Kadam, HridhuH aroon 
Fransa, Hindistan, Hollanda, Lüksemburg, 2024, 118', DCP, renkli 
Malayalam, Hintçe; Türkçe altyazılı 

Aydınlık Hayallerimiz, Mumbai’de aynı hastanede çalışan iki hemşire, Prabha ve Anu’nun iç dünyalarına ve kesişen yaşamlarına odaklanıyor. Prabha, uzun süredir haber alamadığı Almanya’daki kocasından beklenmedik bir hediye aldığında, yıllardır bastırdığı duygular aniden gün yüzüne çıkar.  

Öte yandan, genç oda arkadaşı Anu, büyük şehirde ayakta kalma mücadelesi verirken, herkesten gizlemek zorunda kaldığı ilişkisini yaşamanın yollarını arar. İkili, iş arkadaşları Parvaty’nin köyüne yaptıkları bir yolculukta, kendi arzularını ve hayallerini keşfetme imkânı bulur. 

2024’ün en çok konuşulan filmlerinden biri olan Aydınlık Hayallerimiz, Mumbai’nin hızla değişen çehresinde karakterlerinin gündelik mücadelelerini büyüleyici bir görsellik ve şiirsel bir anlatımla resmederken kadınlar arasındaki dostluk ve dayanışmayı vurguluyor. Cannes Film Festivali’nde Jüri Büyük Ödülü’ne layık görülen film, Altın Küre’de de iki dalda aday gösterilerek uluslararası çapta yankı uyandırdı. 

Başka Bir Yerde

Aydınlık Hayallerimiz

Başka Bir Yerde

Evden Haberler

Başka Bir Yerde

Wendy ve Lucy

Başka Bir Yerde

Başsız Kadın

Başka Bir Yerde

Piyano

Başka Bir Yerde

Yersiz Yurtsuz

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Turquerie

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu. 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.