Başsız Kadın

  • 13 Mart 2025 / 19.00
  • 28 Mart 2025 / 19.00

Yönetmen: Lucrecia Martel 
Oyuncular: María Onetto, Claudia Cantero, César Bordón, Inés Efron 
Arjantin, 2008, 87', DCP, renkli 
İspanyolca; Türkçe altyazılı  

Bağımsız sinemanın cesur ve istikrarlı auteur yönetmenlerinden Lucrecia Martel’in imzasını taşıyan Başsız Kadın, Cannes Film Festivali’nde Altın Palmiye için yarışmıştı. Travmanın izini süren bu sarsıcı alegori, sınıfsal dinamikleri ve erkek egemen bir dünyada kadınlara biçilen rollerin iç içe geçmiş karmaşıklığını incelikle işliyor. 

Orta yaşlı, varlıklı bir diş hekimi olan Veronica, toprak yolda tek başına araba kullanırken bir anlığına dikkatini kaybeder ve bir şeye çarptığını hisseder. Bu kaza, onun için yalnızca fiziksel değil, zihinsel bir kopuşun da başlangıcı olur. Sersemlemiş, kimliğinden ve gerçeklikten uzaklaşmış birine dönüşür; sanki uyanık halde yürüyen bir uyurgezer gibidir.   

Zaman geçtikçe, kazada birini öldürmüş olabileceği düşüncesi zihnine kök salar; yol kenarındaki bir kanalda genç bir çocuğun cesedi bulunmuştur. Hafızasındaki boşlukları doldurmaya çalışırken, Veronica’nın çevresindeki güçler, gerçeği sistematik bir şekilde silmeye başlar.  

Başka Bir Yerde

Aydınlık Hayallerimiz

Başka Bir Yerde

Evden Haberler

Başka Bir Yerde

Wendy ve Lucy

Başka Bir Yerde

Başsız Kadın

Başka Bir Yerde

Piyano

Başka Bir Yerde

Yersiz Yurtsuz

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

İstanbul: Öncesi & Sonrası

İstanbul: Öncesi & Sonrası

Suna ve İnan Kıraç Vakfı Fotoğraf Koleksiyonu’ndan seçtiğimiz, 1850’lerden 1980’lere tarihlenen İstanbul fotoğraflarındaki manzara ve mekanları, bu yerlerin günümüzdeki görünümleriyle birlikte sunuyoruz!

Cumhuriyet Bayramı Kutlu Olsun!

Cumhuriyet Bayramı Kutlu Olsun!

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor.