Çalınmış Devrimim

Yönetmen: Nahid Persson Sarvestani
İsveç, 2013, Blu-Ray, Renkli, 75’
Farsça, İsveççe, Türkçe ve İngilizce Altyazılı

1979 yılında, İran diktatöryal Şah rejiminin devrilmesi sırasında öğrenci ve aktivist olan Nahid Persson Sarvestani, İslami rejim güçlenip devrim sürecinde müttefikleri olan solcuları ezmeye başladığında, bebeği ile birlikte İsveç’e göç eder. 30 yıl sonra, 2009 yılındaki hükümet karşıtı protestolar üzerine, uzun yıllar bastırmış olduğu kardeşini geride bırakmanın suçluluk duygusuyla, işkenceden geçen beş kadın aktivistle buluşur. Kadınlar yaşadıklarının psikolojik ve fiziksel bariyerlerini kırarak hapishane deneyimlerini paylaşır. Nahid Persson Sarvestani onların desteğiyle kardeşinin son günleri hakkındaki sorularına da cevap bulur...

Ödüller:
Uluslararası Rotterdam Film Festivali, İzleyici Ödülü, 2013
Stockholm Tempo Doc Festivali, Belgesel Mansiyon Ödülü, 2013
Noor Iran Film Festivali, En İyi Belgesel Yönetmeni, 2013


Nahid Persson Sarvestani: Belgeseller<br/>Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Çalınmış Devrimim

Nahid Persson Sarvestani: Belgeseller<br/>Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Kraliçe ve Ben

Nahid Persson Sarvestani: Belgeseller<br/>Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Örtünün Ardındaki Fahişelik

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.