Ekmek, Aşk ve Hayal

  • 4 Mayıs 2014 / 18.00
  • 11 Mayıs 2014 / 14.00

Yönetmen: Luigi Comencini
Oyuncular
: Vittorio De Sica, Gina Lollobrigida, Marisa Merlini
İtalya
, 90’, 1953, siyah-beyaz
İtalyanca, Türkçe altyazıyla

“Avrupa’nın En Büyük Seks Bombası Patlıyor!” büyük başarı elde eden, Berlin’de Altın Ayı kazanan, en iyi hikaye dalında Oscar’a aday gösterilen bu şehvetli komedide Gina Lollobrigida en ünlü rollerinden birini oynuyor. Gerçekçi ve genelde rüstik ortamları romantik komedi adetleriyle (ve bir-iki muhteşem aktrisle) birleştiren, daha yumuşak ve neşeli bir tür İtalyan yeni-gerçekçiliği olan “pembe yeni-gerçekçilik” türünün önde gelen isimlerinden Luigi Comencini, filmin yönetmeni. Ekmek, Aşk ve Hayal, bu pembe tarzın en önemli örneği. Filmde La Lollo, dağ köyünün güzeli Maria’yı oynuyor, orta yaşlı polis komiseri (büyük oyuncu-yönetmen Vittori De Sica) onun peşini bırakmıyor, ama aslında Maria polislerden birine (Roberto Risso) aşık. Marisa Merlini, köyün ebesini canlandırıyor. Bu filmin büyük başarısının ardından bir dizi “Ekmek ve Aşk” filmi çekildi, aynı oyuncular ve ekiple bir devam filmi yapıldığı gibi, Comencini’yle birlikte pembe yeni-gerçekçiliğin ve ondan sonra gelen commedia all’italiana’nın (İtalyan komedisi) başlıca yeteneklerinden Dino Risi de bunlardan birini çekti.

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

Roma, Açık Şehir

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

Hemşehri

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

Almanya, Sıfır Yılı

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

Stromboli

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

Umberto D

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

Ekmek, Aşk ve Hayal

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

Aylaklar

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

İtalya’ya Yolculuk

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

Orgosolo Haydutları

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

Cesare Zavattini

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

İtalyan Sinema Tarihi

Ekmek, Aşk ve Hayal

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”