İstanbulca İzler: Çok Boyutlu Müdahale

Pera Yetişkin

  • 30 Haziran 2024 / 14.30

Modern bir mimaride uydu antenleri veya klima ünitelerinin yeri ne olurdu? İstanbul apartmanlarının kullanıcı müdahalesi ile şekil değiştirmiş, yapay dokusuna odaklanan atölyede, şehrin hem karmaşası hem de kişiliğini çağrıştıran üç boyutlu çalışmalar yapılıyor ve İstanbul'un alışılagelmiş apartman formları yerine, Bauhaus ekolünü de yansıtan yapı formları üzerinde çalışılıyor. Katılımcılar ilk olarak çeşitli geometrik şekiller ve kutuları birleştirerek modern yapılar oluşturuyor, ardından bu üç boyutlu yapılara “İstanbulca" müdahalelerde bulunuyor. 

Atölye Yürütücüsü: Pley Studio
Kontenjan: 12 kişi
Süre: 90 dakika
Atölye Başına Katılım Bedeli: 300 TL

Etkinlik Pera Müzesi’nde (yüz yüze) gerçekleşecektir.
Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

Pley Studio hakkında
Pley, oyunsallık konusundan yola çıkan yaratıcı bir tasarım stüdyosudur. İnsanların olasılıkları esnetip oynayarak büyülü çembere, yani özgür ve oyunbaz ruh haline girmelerini hedefleyen Pley, açık uçluluğu bir araç olarak kullanmaktadır. İnsanların oyuncu canlılar olduğunu savunan 'homo ludens' kavramını ele alarak, oyun oynayan herkese yani hem çocuklara hem de yetişkinlere hitap eden Pley, bir oyun rehberidir.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Giacometti: Erken Dönem Yapıtları

Giacometti: Erken Dönem Yapıtları

Gençlik dönemi yapıtlarına ayrılan ilk bölümde, az bilinen bir dizi resim üstünden, babası, İsviçreli Art-İzlenimci ressam Giovanni Giacometti’nin etkisi ve genç sanatçının gelişimindeki rolü ortaya koyuyor.

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.

Giacometti ve İnsan Figürü

Giacometti ve İnsan Figürü

Alberto Giacometti sergisinin ikinci bölümü, büyük yapıtlarla birlikte çoğunluğu 1950-1960 yılları arasında gerçekleştirilmiş, sanatçının dünya algısını geliştirdiği ve gerçeği olduğu gibi değil de gördüğü gibi yansıttığı olgunluk dönemi yapıtlarını ele alıyordu.