Kumaşların Hafızası: Nakış Atölyesi

Pera Yetişkin

  • 14 Nisan 2023 / 19.00

Evde kullandığımız kumaşlar, işlediğimiz motifler kişisel ve kolektif bir direniş ve hafıza nesnesi olabilirler mi? Bugünün gündemini ve hafızasını kumaşlara hangi motifler ve cümlelerle aktarabiliriz? Hikâyelerden yola çıkarak kumaş ve fotoğraf teknikleri ile çalışan sanatçı Gözde İlkin yürütücülüğünde gerçekleşecek atölyede, katılımcılar önce farklı coğrafyalardan kumaşların motifleri, kullanım alanları ve sosyal-kültürel hafızayı aktarma süreçlerindeki yeri hakkında bilgi ediniyor. Ardından, kişisel yaşam öyküleri ya da dünya gündeminden esinle, bugünü tanımlayan bir söz ya da cümleyi, sanatçının hazırladığı şablonlardan oluşturulan görsel kompozisyonlarla kumaş üzerinde bir araya getiriyorlar.

İlişkili Sergi: Paula Rego: Hikâyelerin Hikâyesi

Yaş grubu: 18 yaş ve üzeri
Kontenjan: 20 kişi
Süre: 120 dakika
Atölye katılım bedeli: 150 TL,
Öğrenciler için atölye katılım bedeli: 75 TL

PERAkart AİLE’lilere özel indirim uygulanmaktadır.

Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

Gözde İlkin Hakkında
Gözde İlkin (1981, Kütahya) 2004 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim Bölümü’nde lisans eğitimini, 2012 yılında ise Marmara Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde yüksek lisans eğitimini tamamladı. Sosyal kimliği, süreçleri temsil eden birer hafıza nesnesi olan masa örtüsü, perde, çarşaf vb. buluntu ev kumaşları üzerinde çalışıyor. Bu kumaşları, ürettiği motifleri ve imajları sahnelediği bir alan olarak kullanıyor. Kumaşlar üzerindeki motifleri ve çizimleri, günümüzün kültürel bilgilerini, politik ve sosyal ilişkilerini ve toplumsal cinsiyet meselelerini tasvir ediyor. İlkin, aidiyet hissinin farklı formlarını keşfetmek için doğanın izlerini sürüyor. Doğadan ilham alan formları ile bitkilerin, hayvanların ve insanların birbirine yaklaşan iyileştirici ve dönüştürücü etkilerini takip ediyor. İlkin son zamanlarda kumaşları çizim, dikiş ve sesle yaşayabileceği bir sahne olarak tasarlamaya başladı. Formlarını tasarlarken deneyimleri, hareketi ve duygulanımı, çok disiplinli bir arada var olan kavramlar üzerine düşünüyor. Gözde İlkin çalışmalarını İstanbul’da sürdürmektedir.

Eser künyesi:
Ayrık Otu, 2021
92 x 93 cm
Bohça üzerine nakış

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Akıl Çağı’ndan “Kaplumbağa Terbiyecisi”ne

Akıl Çağı’ndan “Kaplumbağa Terbiyecisi”ne

1 Mayıs 1906 tarihinde Paris Grand Palais’de açılan Salon sergisinde bir Osmanlı ressamının da eseri yer almıştı. Bu, Osman Hamdi Bey’in “Kaplumbağa Terbiyecisi” ismiyle tanınmış olan resmiydi. 

Etel Adnan

Etel Adnan

1925 yılında Beyrut’ta dünyaya gelen Etel Adnan’ı anlatmaya tüm söyleşilerinde kendinden bahsederken kullandığı ilk cümleleri alıntılayarak başlamalı: “Annem İzmirli bir Rum. Babam Şamlı bir Osmanlı kurmay subayı.”

Zamanının Tanığı: Fausto Zonaro

Zamanının Tanığı: Fausto Zonaro

Osmanlı İmparatorluğu’nun son iki yüzyılı boyunca Türkiye topraklarını ziyaret etmiş, eserlerinde Türk konularını işlemiş sanatçılar arasında bazıları çok özel bir yere sahiptir.