Kumaşların Hafızası: Nakış Atölyesi

Pera Yetişkin

  • 14 Nisan 2023 / 19.00

Evde kullandığımız kumaşlar, işlediğimiz motifler kişisel ve kolektif bir direniş ve hafıza nesnesi olabilirler mi? Bugünün gündemini ve hafızasını kumaşlara hangi motifler ve cümlelerle aktarabiliriz? Hikâyelerden yola çıkarak kumaş ve fotoğraf teknikleri ile çalışan sanatçı Gözde İlkin yürütücülüğünde gerçekleşecek atölyede, katılımcılar önce farklı coğrafyalardan kumaşların motifleri, kullanım alanları ve sosyal-kültürel hafızayı aktarma süreçlerindeki yeri hakkında bilgi ediniyor. Ardından, kişisel yaşam öyküleri ya da dünya gündeminden esinle, bugünü tanımlayan bir söz ya da cümleyi, sanatçının hazırladığı şablonlardan oluşturulan görsel kompozisyonlarla kumaş üzerinde bir araya getiriyorlar.

İlişkili Sergi: Paula Rego: Hikâyelerin Hikâyesi

Yaş grubu: 18 yaş ve üzeri
Kontenjan: 20 kişi
Süre: 120 dakika
Atölye katılım bedeli: 150 TL,
Öğrenciler için atölye katılım bedeli: 75 TL

PERAkart AİLE’lilere özel indirim uygulanmaktadır.

Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

Gözde İlkin Hakkında
Gözde İlkin (1981, Kütahya) 2004 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim Bölümü’nde lisans eğitimini, 2012 yılında ise Marmara Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde yüksek lisans eğitimini tamamladı. Sosyal kimliği, süreçleri temsil eden birer hafıza nesnesi olan masa örtüsü, perde, çarşaf vb. buluntu ev kumaşları üzerinde çalışıyor. Bu kumaşları, ürettiği motifleri ve imajları sahnelediği bir alan olarak kullanıyor. Kumaşlar üzerindeki motifleri ve çizimleri, günümüzün kültürel bilgilerini, politik ve sosyal ilişkilerini ve toplumsal cinsiyet meselelerini tasvir ediyor. İlkin, aidiyet hissinin farklı formlarını keşfetmek için doğanın izlerini sürüyor. Doğadan ilham alan formları ile bitkilerin, hayvanların ve insanların birbirine yaklaşan iyileştirici ve dönüştürücü etkilerini takip ediyor. İlkin son zamanlarda kumaşları çizim, dikiş ve sesle yaşayabileceği bir sahne olarak tasarlamaya başladı. Formlarını tasarlarken deneyimleri, hareketi ve duygulanımı, çok disiplinli bir arada var olan kavramlar üzerine düşünüyor. Gözde İlkin çalışmalarını İstanbul’da sürdürmektedir.

Eser künyesi:
Ayrık Otu, 2021
92 x 93 cm
Bohça üzerine nakış

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Haliç

Haliç

Batılı ressamların İstanbul’u konu alan resimleri söz konusu olduğunda Haliç çok özel bir yere ve öneme sahiptir. Topkapı Sarayı ve anıtsal yapıların yer aldığı Tarihi Yarımada’yla, batılıların konakladığı, yabancı elçiliklerin yer aldığı Galata’yı birbirinden ayıran bu su kütlesi, geçişimli bir sınır gibidir adeta. 

Kozbekçi Mustafa Ağa

Kozbekçi Mustafa Ağa

1709’da Rus Çarı Petro’ya yenildikten sonra Osmanlı’ya sığınan Demirbaş Şarl (XII. Karl) 5 yıl boyunca maiyetiyle birlikte Bender’de kalmış, tüm masrafları Osmanlı tarafından karşılanmış, kendisine maaş bağlanmış ve borç para verilmiştir.

Bir Elçinin Seyahati

Bir Elçinin Seyahati

Hikâye 1709 yılında İsveç Kralı Demirbaş Şarl’ın ( XII. Karl) Rus Çarı Petro’dan kaçarken Osmanlı’ya sığınması ile başlıyor. İsveç Osmanlı’ya borçlanıyor, bu sırada Osmanlı stratejik bir değişiklik yapıyor ve artık Avrupa’ya elçi yollamaya başlıyor… Tarihi metin ve sefaretnamelerden yola çıkarak Oryantalist Resim Koleksiyonu yöneticimiz Barış Kıbrıs kaleme aldı.