Kumaşların Hafızası: Nakış Atölyesi

Pera Yetişkin

  • 14 Nisan 2023 / 19.00

Evde kullandığımız kumaşlar, işlediğimiz motifler kişisel ve kolektif bir direniş ve hafıza nesnesi olabilirler mi? Bugünün gündemini ve hafızasını kumaşlara hangi motifler ve cümlelerle aktarabiliriz? Hikâyelerden yola çıkarak kumaş ve fotoğraf teknikleri ile çalışan sanatçı Gözde İlkin yürütücülüğünde gerçekleşecek atölyede, katılımcılar önce farklı coğrafyalardan kumaşların motifleri, kullanım alanları ve sosyal-kültürel hafızayı aktarma süreçlerindeki yeri hakkında bilgi ediniyor. Ardından, kişisel yaşam öyküleri ya da dünya gündeminden esinle, bugünü tanımlayan bir söz ya da cümleyi, sanatçının hazırladığı şablonlardan oluşturulan görsel kompozisyonlarla kumaş üzerinde bir araya getiriyorlar.

İlişkili Sergi: Paula Rego: Hikâyelerin Hikâyesi

Yaş grubu: 18 yaş ve üzeri
Kontenjan: 20 kişi
Süre: 120 dakika
Atölye katılım bedeli: 150 TL,
Öğrenciler için atölye katılım bedeli: 75 TL

PERAkart AİLE’lilere özel indirim uygulanmaktadır.

Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

Gözde İlkin Hakkında
Gözde İlkin (1981, Kütahya) 2004 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim Bölümü’nde lisans eğitimini, 2012 yılında ise Marmara Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde yüksek lisans eğitimini tamamladı. Sosyal kimliği, süreçleri temsil eden birer hafıza nesnesi olan masa örtüsü, perde, çarşaf vb. buluntu ev kumaşları üzerinde çalışıyor. Bu kumaşları, ürettiği motifleri ve imajları sahnelediği bir alan olarak kullanıyor. Kumaşlar üzerindeki motifleri ve çizimleri, günümüzün kültürel bilgilerini, politik ve sosyal ilişkilerini ve toplumsal cinsiyet meselelerini tasvir ediyor. İlkin, aidiyet hissinin farklı formlarını keşfetmek için doğanın izlerini sürüyor. Doğadan ilham alan formları ile bitkilerin, hayvanların ve insanların birbirine yaklaşan iyileştirici ve dönüştürücü etkilerini takip ediyor. İlkin son zamanlarda kumaşları çizim, dikiş ve sesle yaşayabileceği bir sahne olarak tasarlamaya başladı. Formlarını tasarlarken deneyimleri, hareketi ve duygulanımı, çok disiplinli bir arada var olan kavramlar üzerine düşünüyor. Gözde İlkin çalışmalarını İstanbul’da sürdürmektedir.

Eser künyesi:
Ayrık Otu, 2021
92 x 93 cm
Bohça üzerine nakış

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Narın Rengi, Bereketi, Kaderi: Sergey Parajanov

Narın Rengi, Bereketi, Kaderi: Sergey Parajanov

Pera Müzesi, 2014′ten bu yana eleştiri ve inceleme yazılarının yanı sıra çeviriler aracılığıyla internet mecralarında nitelikli ve kapsamlı bir kültür gündeminin izini süren vesaire iş birliğiyle yeni bir yazı sunuyor.  Keyifli okumalar dileriz!

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Narın Rengi’nin yönetmeni Sergey Parajanov, Gürcistan’ın Tiflis şehrinde doğmuş olsa da, aslen Ermeni’ydi. Sayat-Nova ile kendini ruhen yakın hisseden Parajanov, çok sayıda kültüre ev sahipliği yapan Transkafkasya ile arasındaki bağ sebebiyle, ozanın yaşamını beyaz perdeye aktaracak ideal sanatçı olduğuna inanıyordu

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Yves Klein’ın mavi pigmentlerini akla getiren bir rengin perdeyi boylu boyunca kapladığını düşünün. Neredeyse 80 dakika boyunca mavinin tonlarında en ufak bir oynama olmasa bile, zihnimiz durduğu yerde durmuyor. Sabit bir maviliğe ne kadar uzun süre bakabiliriz? Mavi tonlar titreyerek, kendi gölgelerini yaratarak bize oyunlar oynamaz mı? Maviden gözlerimiz kamaşmaz mı?