baykuşun kareleri

25 Temmuz - 31 Ağustos 2008

30. kuruluş yıldönümünü Pera Müzesi’nde 67 mezununun seçilmiş fotoğraflarından oluşan bu sergiyle kutlayan Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fotoğraf Bölümü, 13 Temmuz 1978 tarihinde İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi, Yüksek Dekoratif Sanatlar Bölümü, Fotoğraf Enstitüsü olarak kurulmuştur. 

Fotoğraf Enstitüsü, Türkiye’de fotoğraf eğitimi anlamında kurumlaşmanın temsilcisi olmuştur. Daha önceleri fotoğraf kulüpleri kurulmuş ve çeşitli kurumlarda fotoğraf dersleri verilmişse de lisans düzeyinde dört yıllık bir fotoğraf eğitimini hayata geçirmek ancak günümüzden otuz yıl önce gerçekleşebilmiştir. Okulun ilk yıllarını, kurucularından ve ilk hocalarından Cafer Türkmen şöyle anlatır: “İlk yıl iki yüz kişi başvurdu. Ancak on beş öğrenci alabildik. Salıpazarı’nda şimdiki Geleneksel Türk El Sanatları Bölümü’nün olduğu yerin arkalarında eski bir handa eğitime başladık. 70-80 basamakla çıkılan üç katlı bir binaydı burası. Geleneksel Türk El Sanatları Bölümü ile aynı binayı paylaşıyorduk. En alt katta ise Sinema Televizyon Enstitüsü’nün yanıcı filmler arşivi ve okulun bekâr müstahdemlerinin kaldığı bir koğuş bulunuyordu.” (Saliha Dıraman, Cafer Türkmen sergisi kataloğu, 2002).

Otuz yıllık geçmişinde üç yüzden fazla mezun veren Fotoğraf Bölümü’nün 30. kuruluş yılı kutlamalarının bütünleştirici etkinliklerinden biri olan bu sergi, Türkiye’nin akademik anlamda ilk fotoğraf bölümünün kuruluşunu ve mezunlarını anarken, yıllardır profesyonel çalışmalarını sürdüren bölüm mezunlarının deneyimlerini ziyaretçilerle paylaştı.

baykuşun kareleri

baykuşun kareleri

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fotoğraf Bölümü, 30. kuruluş yıldönümünü 67 mezununun seçilmiş fotoğraflarından oluşan baykuşun kareleri sergisiyle 2008 yılında Pera Müzesi’nde...

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

İzlenimcilik ile Oryantalizm Arasında

İzlenimcilik ile Oryantalizm Arasında

On dokuzuncu yüzyılın en özgün manzara ressamlarından Fransız sanatçı Félix Ziem’i ağırlıyoruz. 

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.