Mavi Sakal

  • 16 Mart 2014 / 15.30
  • 19 Mart 2014 / 19.30

Yönetmen: Catherine Breillat
Oyuncular
: Dominique Thomas, Lola Créton, Daphané Baiwir
Fransa
, 80’, 2009, renkli
Fransızca, Türkçe altyazıyla

Güçlü olanların canavar güçsüz olanların “kurban” olduğu masallar...Bu masalları dinlerken bile duyduğumuz korku...Catherine, dinlemekten bile korktuğu halde Mavi Sakal masalını ablasına ısrarla okur. Zira korkunun da, masalın da üstüne gitmek ve değiştirmek ister. Mavi Sakal Catherine’in okudukça dilediği gibi yeniden yazdığı bir masaldır. Masalda, koca bir şatoda yaşayan Mavi Sakal’ın daha önce evlendiği bütün kadınlar ortadan kaybolmuştur. Herkes Mavi Sakal’ın evlendiği kadınları öldürdüğünü konuşmaktadır. Mavi Sakal ile evlenerek o şatoya girmek isteyen Catherine de tehlikenin farkındadır. Kendisine çizilen sınırların, söz dinlemediğinde ödeyeceği bedelin de farkındadır... Ancak dayanışmadan da güç alarak bu sınırların ötesine geçmekten kendini alamaz...Charles Perrault’nun yazdığı 17. yüzyıl peri masalının feminist bir versiyonu...

Bu programda yer alan filmler cinsellik, şiddet ve olumsuz davranuşlar içermektedir. 18 yaş ve üzeri izleyiciler için uygundur.

Cüretkar Bir Kadın<br/>Catherine Breillat

Cehennemin Anatomisi

Cüretkar Bir Kadın<br/>Catherine Breillat

Mavi Sakal

Cüretkar Bir Kadın<br/>Catherine Breillat

Metres

Cüretkar Bir Kadın<br/>Catherine Breillat

Romans

Cüretkar Bir Kadın<br/>Catherine Breillat

Uyuyan Güzel

Cüretkar Bir Kadın<br/>Catherine Breillat

Zayıflığın Esareti

Mavi Sakal

Geceye Doğru: Cadılar Bayramı Özel

Geceye Doğru: Cadılar Bayramı Özel

Pera Film, Cadılar Bayramı yaklaşırken takipçileri için bir izleme listesi paylaşıyor! Listede, kült filmlerden yakın dönem sinema örneklerine, türler arası gezinen tuhaflıklarla dolu 10 film yer alıyor.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.