Tüm Zamanlara, Tüm Üzgün Taşlara

Nicola Lorini

9 Mayıs - 24 Kasım 2019

Pera Müzesi, Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu sergi salonunda koleksiyondan esinlenen Tüm Zamanlara,Tüm Üzgün Taşlara başlıklı güncel bir video yerleştirme sundu. Sanatçı Nicola Lorini tarafından gerçekleştirilen, kütle birimi kilogramın tanımının değişmesi ve İnternetin teorik kütlesinin hesaplanması gibi yakın zamanda gerçekleşen önemli gelişmeleri merkezine alan yerleştirme, ziyaretçileri koleksiyonda çizgisel olmayan bir yolculuğa çıkardı.

Materyal üretimi ve bilgi akışının yorumlanması arasındaki gerilime odaklanan Tüm Zamanlara,Tüm Üzgün Taşlara, süregelen düşünce modellerini sorgulayarak antroposen sonrası zaman ve tarih anlayışına yakından bakmayı hedefliyordu. Dijitalin yükselişiyle birer kavram veya standart haline gelen gündelik objelerin veya maddelerin artık soyut kavramlar üzerinden tanımlanmasından yola çıkarak video ve sesi odağına alan yerleştirme, kum, silikon ve kemik gibi farklı materyallerden yapılan heykellerden oluşuyordu.

Nicola Lorini hakkında
Nicola Lorini (Como, 1990), Milano ve Londra’da yaşıyor ve çalışıyor. Central Saint Martins Sanat ve Tasarım Koleji’nde Güzel Sanatlar eğitiminin yanı sıra Politecnico di Milano ve Utrecht Sanat Okulu’nda ürün tasarımı eğitimini tamamladı. Yakın zamanda Warburg Enstitüsü, Londra; British Museum, Londra; UAL, Londra ve Tokyo Sanat Üniversitesi için projeler gerçekleştirdi. Son dönemde katıldığı solo ve grup sergileri: Cold Stories, Rehearsal, Milano; Insonne, Sonnenstube, Lugano; Placido, Dimora Artica, Milano; Stand By Me, Pelagica, Milano; Bonis Bona, Malis Mala, t-space, Milano; Ben Tanıdık Bir Yabancı, Adana Arkeoloji Müzesi, Adana; Take Me Out, 97 Graham Road, Londra; Metadata, Lethaby Gallery, Londra; Annihilation Event (prototype), Tate Modern Switch House, Londra; Taiyr, ex chiesa di San Pietro in Atrio, Como; Complex Topography, Ritsurin Garden, Takamatsu. 

İstiap Haddi<br>Nicola Lorini, Gülşah Mursaloğlu, Muğlak Standartlar Enstitüsü

İstiap Haddi
Nicola Lorini, Gülşah Mursaloğlu, Muğlak Standartlar Enstitüsü

Pera Müzesi, Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu’ndan esinlenen Tüm Zamanlara, Tüm Üzgün Taşlara başlıklı güncel video yerleştirmesinden hareketle bir konuşma gerçekleştiriyor. Felsefeci Marquis de Condorcet, 1799 yılında Fransa’da tanıtılan metrik sistem için “tüm insanlara, tüm zamanlara” demişti. Kütlenin metrik birimi olan kilogram, 1889 yılında platinyum-iridyum alaşımlı bir nesnenin ağırlığı üzerinden modellendi, fakat bu nesnenin ağırlığı geçen 129 yıl içinde 50 mikrogram azaldı. Uluslararası Ağırlık ve Ölçü Birliği, Kasım 2018’de Fransa’da metrik sistemin geleceğini konuşmak için bir araya geldi. Artık kilogram, ölçünün değerini değiştirmeyecek Planck sabiti üzerinden tanımlanıyor.

1001 Gram

Pera Film, Tüm Zamanlara, Tüm Üzgün Taşlara başlıklı video yerleştirmesi kapsamında özel bir gösterim gerçekleştiriyor.

İstiap Haddi

İstiap Haddi

Pera Müzesi, Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu’ndan esinlenen Tüm Zamanlara, Tüm Üzgün Taşlara başlıklı güncel video yerleştirmesinden hareketle, sanatçılar Nicola Lorini, Gülşah Mursaloğlu ve Muğlak Standartlar Enstitüsü’nün (Avşar Gürpınar, Cansu Cürgen) katıldığı bir konuşma gerçekleştirdi. Yerleştirmeden hareketle ölçme, hesaplama, standart oluşturma, zaman ve değişim konularını tartışmaya açan bu ilham verici konuşmadan kısa bir bölüm paylaşıyoruz!

Sanatçı ile Söyleşi: Nicola Lorini

Sanatçı ile Söyleşi: Nicola Lorini

Tüm Zamanlara, Tüm Üzgün Taşlara, Pera Müzesi’nin Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu’nda öznel ve duygusal durumları bir araya getirerek tek yönlü tarih ve zaman algısını sorgularken ziyaretçileri çizgisel olmayan bir yolculuğa çıkarıyor.

Mersad Berber Eserlerinde At Figürü

Mersad Berber Eserlerinde At Figürü

Mersad Berber (1940-2012), Bosna-Hersek ve Yugoslav sanatının 20. yüzyılın ikinci yarısındaki en önemli temsilcilerinden biridir. İfade gücü ve eşsiz yeteneği sayesinde yerel sanat çevresini çağdaş Avrupa ve dünya sanatının bir parçası haline getiren Berber, Bosna-Hersek’in çağdaş kültür tarihinde son derece dinamik bir döneminde yaşamıştır.